חדשות בארץ

הפתרון החדשני לאיום הרחפנים ובלוני התבערה: מערכת לייזר

מערכת חדשה, שפותחה עבור המשטרה, תיירט רחפנים ובלוני תבערה באמצעות קרן לייזר. המערכת, המכונה "להב אור", הוכיחה לאחרונה יכולת מבצעית

שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

מערכת טכנולוגית חדשה, שפותחה עבור משטרת ישראל, תסייע לסיכול האיומים של רחפנים ובלוני תבערה ונפץ המשוגרים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. כך דיווח הבוקר (חמישי) איציק סבן בישראל היום.

על פי הדיווח, פיתוחה של המערכת – המכונה "להב אור" – החל לפני כשנה, בעקבות טרור הבלונים ועפיפוני התבערה, שגרם לשריפות של עשרות אלפי דונמים ביישובי העוטף. בזירה זו נרשמה אומנם רגיעה, אולם מנגד התפתח בתקופה האחרונה איום חדש של רחפנים – הן בזירת הדרום והן בזירת הצפון.

את תהליך הפיתוח של המערכת, שהינה מבוססת-לייזר, הוביל משמר הגבול בראשות מפקדו, ניצב יעקב שבתאי, בשיתוף עם יחידות הפיתוח והטכנולוגיה במשטרה ובצה"ל. שלושה מהנדסים מתחום הלייזר והאלקטרו-אופטיקה, שהציגו את הרעיון הראשוני, הקימו לשם פיתוחו ויישומו את חברת אופטידפנס. החברה הייעודית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם המשטרה. 

על פי הדיווח בחדשות 12, דגם נייד אחד של "להב אור" כבר יוצר, בעלות של כמיליון דולרים. בניסויים שנערכו בה, הצליחה המערכת להוכיח יכולת מבצעית: לאחר זיהוי המטרה החשודה, היא ננעלת עליה ומשגרת קרן לייזר המסוגלת לפוצץ את הבלון, או במקרה של רחפן – לשרוף חלקים ממנו ולהפילו.

לדברי ניצב שבתאי, המערכת הוכיחה כי ניתן ליירט את המטרות מבלי לסכן גורמים נוספים שפועלים בשטח האווירי: "הפיתוח יאפשר בעתיד הקרוב להתמודד בצורה אפקטיבית עם האיום החדש שאנו מתמודדים איתו בזירה".

תגיות:רצועת עזהרחפניםבלוני תבערהלהב אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה