חדשות בארץ

גנץ על יוזמת סער למינוי נתניהו לנשיא: "פשיטת רגל מוסרית"

בתגובה להצהרתו של גדעון סער, כי באם ייבחר לראשות הליכוד, הוא יפעל למינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי מדובר בפשיטת רגל מוסרית של הליכוד: "ז'בוטינסקי ובגין, שדיברו על עליונות המשפט, מתהפכים בקברם. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף"

גנץ, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בצהריים (רביעי) על הצהרתו של חבר הכנסת גדעון סער, לפיה אם ייבחר לראשות הליכוד, הוא יפעל למינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה. "זו פשיטת רגל מוסרית של תנועה מפוארת", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכפר המכביה ברמת גן. "ז'בוטינסקי ובגין, שדיברו על עליונות המשפט, מתהפכים בקברם. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף".

גנץ הדגיש, כי נתניהו – נגדו הוגש כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים – אינו יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, "לא ברמה המוסרית, ולא ברמה התפקודית". הוא ציין, כי את הסוגיה המשפטית יש להשאיר להכרעת היועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט, אולם הוסיף: "אנחנו חותרים להכרעה ברורה של אזרחי ישראל – ממשלה בהובלת כחול לבן, שתחליף את שלטון נתניהו. אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61, להחלטות המשפטיות לא תהיה ממילא משמעות אופרטיבית – הוא יקבל חסינות ויחוקק התגברות".

על רקע ההסכם שהושג בין הבית היהודי ועוצמה יהודית, להתמודדות משותפת בבחירות לכנסת, תקף גנץ: "אנחנו בשעת חירום לחברה הישראלית. שר החינוך הבא של ילדינו עלול להיות כהניסט, ראש ממשלת ישראל מבקש לשים את עצמו מעל לחוק. זו לא השעה להתקרבנות או מרמור, ולא השעה לצפות לניסים ברוח חג החנוכה. זו השעה של כולנו לצאת ולעשות את המעשה האזרחי הנכון".

גנץ פנה בקריאה למפלגות שמשמאל לכחול לבן "להניח את שיקולי האגו בצד", ולפעול "מתוך אחריות" כדי לאפשר את החלפת השלטון: "אני נמצא עם כל הגורמים הרלבנטיים בשיח מכבד, ואני בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים, שעלולים להביא לנו ממשלת חסינות קיצונית בראשות נתניהו". דבריו של יו"ר כחול לבן נאמרו בצל סירובם של יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ומספר 2 שלו, אורלי לוי אבקסיס, לחבור למחנה הדמוקרטי. ועידת מפלגת העבודה תתכנס הערב לאשר את החלטת הנהלת המפלגה לבטל את הבחירות המקדימות ליו"ר ולרשימה לכנסת.

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שדיבר אחרי גנץ, אמר כי בניגוד להנחה הרווחת, "הבחירות הן לא על ביבי". לדבריו, "מדינת ישראל היא כרגע פרויקט לא מנוהל. יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות. איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה? ישראל היא מדינה נהדרת, אבל יש גבול כמה זמן היא תמשיך להיות נהדרת בלי ממשלה מתפקדת".

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, הדגיש כי האחריות למשבר הפוליטי המתמשך מוטלת אך ורק על נתניהו: "ככל שעובר הזמן, יותר ויותר אזרחים, גם בליכוד וגם במפלגות הדתיות שבגוש החסינות, מבינים שיש פה בעיה. ברור שהוא רוצה עוד בחירות ועוד בחירות, עד שחס וחלילה תהיה לו קואליציה של 61 שתאפשר לו חסינות והתגברות על מערכת המשפט. במצב כזה הוא יהפוך את ישראל לטורקיה, הוא יהיה מעל החוק ויוכל להימלט ממשפט. במצב כזה, זו לא תהיה יותר מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים ורוצים שתהיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו תהיה מדינה שהריקבון אוכל בה כל חלקה טובה. אסור לנו לאפשר לו זאת".

תגיות:גדעון סערבני גנץהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה