מתכוני תוספות

איך מכינים אורז? מדריך ברור וקל

רוצים לדעת איך להכין אורז "אחד אחד"? כל השלבים הנכונים להכנת אורז

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארוחת צהריים, מה נכין? אולי איזו מנה של עוף, או דג, ולידה... אורז. כן? אורז?

אורז הוא תוספת פחמימתית נהדרת שמתאימה להרבה סוגים של ארוחות, במיוחד כאלה שמכילות הרבה רוטב. אבל בשביל שהמנה תצא מוצלחת, צריך קודם כל לדעת איך להכין את האורז.

ובאמת, איך עושים את זה? איך מבשלים אורז כך שיצא "אחד אחד", ולא יהפוך לדיסה דביקה? ומצד שני, שיהיה נימוח ולא קשה ובלתי מבושל? הרבה אנשים מוצאים את בישול האורז כמשימה בלתי אפשרית, אך למעשה, מדובר בתהליך די פשוט ועם הוראות ברורות, שאם תקפידו עליהם, תגלו סיר של אורז מושלם.

רובנו מכירים את האורז הפרסי, הנפוץ ביותר בבתים ישראליים. אך למעשה, ישנם הרבה מאד סוגים של אורז – כמו למשל אורז בסמטי, אורז תאילנדי, יסמין, ריזוטו ועוד. לסוגים שונים של אורז צורות שונות, מרקמים שונים וגם שיטות הכנה שונות. כאן נביא לכם הוראות להכנת אורז פרסי פשוט ובסיסי.

השלב הראשון של הכנת אורז היא כמובן לברור אותו מחרקים. אפשר לקנות אורז באריזת ואקום, אשר מוחזק כנקי מחרקים, אך ההמלצה היא לברור קלות גם אותו.

כשהאורז ברור היטב, מומלץ מאד לשטוף אותו, כדי לנקות ממנו עודפים של עמילן וגם של אבק. הכי נוח – להניח את האורז במסננת ולשטוף תחת הברז, עד שהמים שמסוננים החוצה שקופים ולא לבנים.

הרב יצחק יוסף - אורז וקטניות בפסח

להכנת האורז מומלץ להשתמש בסיר קטן יחסית. כמו בחשבון שהאורז מתנפח בבישול, כך שהסיר צריך להיות קצת יותר גדול מהגודל שמכיל את האורז הבלתי מבושל ואת המים. בנוסף, חשוב שיהיה לסיר מכסה מתאים.

כדי לבשל את האורז, קודם כל מרתיחים מים. הכמות של המים צריכה להיות כפולה מכמות האורז – כלומר על כל כוס אורז – שתי כוסות מים. כאשר המים מגיעים לרתיחה, מוסיפים אליהם את האורז, מכסים את הסיר ומנמיכים את הלהבה. כדאי להוסיף לאורז גם מעט מלח – אלא אם כן הוא מיועד לתבשילים שמכילים רטבים מלוחים (כמו רוטב סויה למשל).

מבשלים את האורז כ-20 דקות. בסיום הבישול פותחים את המכסה ומערבבים את האורז עם מזלג, על מנת לשחרר את האדים הכלואים ולאוורר את האורז. לאחר מכן מכסים שוב את הסיר, ומשאירים אותו מכוסה עד להגשה.

אגב, אם נותר אורז לאחר הארוחה, ושמרתם אותו במקרר, העדיפו לחמם אותו בפעם הבאה במיקרוגל, ולא בסיר. חימום של אורז בסיר מורכב מאד, ולרוב האורז נוטה להידבק לתחתית הסיר, להתייבש או להישרף. לכן חימום במיקרוגל יעיל יותר – וגם מהיר יותר.

תגיות:אורזאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה