מתכונים לעוגות

מתכון לפנקייק – איך מכינים פנקייק משובח?

אוהבים פנקייק, ורוצים לשדרג אותו? הנה כל מה שאתם צריכים בשביל להכין פנקייק משובח באמת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פנקייק הוא מאכל שמקורו בארצות הברית, והוא אהוב מאד, בעיקר כארוחת בוקר מפנקת. אם גם אתם אוהבים פנקייקס אבל לא בטוחים איך מכינים אותם, הנה מתכון לפנקייק קלאסי ופשוט להכנה:

מערבבים כוס קמח, כפית אבקת אפייה, 2 כפיות אבקת סוכר וקורט מלח בקערה גדולה. עם מקצף ידני (אפשר גם חשמלי) מקציפים פנימה ביצה אחת ו-3 כפיות של חמאה מומסת. ממשיכים לבחוש, ומוסיפים בהדרגה 2/3 כוס חלב, עד שהתערובת נעשית סמיכה, אך ללא גושים. מכסים את הקערה באמצעות ניילון נצמד, ומקררים במשך כשעה.

משמנים מחבת במעט שמן או חמאה, ומחממים על אש בינונית. יוצקים כ-1/2 מצקת של בלילה לתוך המחבת, והופכים את הפנקייק כאשר צידו התחתון מתחיל להזהיב. מוציאים את הפנקייק לצלחת וממשיכים לטגן את כל הפנקייקס.

 

משדרגים את הפנקייקס

אם אתם אוהבים פנקייקס, אבל לא מסתפקים במתכון הפשוט והקלאסי, תמיד תוכלו לשדרג. ישנם עשרות מתכונים לפנקייקס, במגוון טעמים וסגנונות. מצאנו עבורכם שני מתכונים משובחים במיוחד, שישדרגו את הארוחה שלכם ויוסיפו לה טעם וגם בריאות.

 

פנקייק תפוחים מקמח מלא

בקערה בינונית מערבבים 3/4 כוס קמח לבן ועוד 3/4 כוס כמח מלא, יחד עם 3 וחצי כפיות אבקת אפייה וכפית מלח אחת.

בקערה נפרדת מערבבים היטב כף אחת של דבש יחד עם 3 כפות חמאה מומסת, 1 ורבע כוסות חלב וביצה אחת. מוסיפים גם את תערובת הקמח ומערבבים הכל היטב, עד שהבלילה אחידה לחלוטין.

הרב הרצל חודר - קפה על הבוקר

מוציאים את הליבה משני תפוחי עץ, ופורסים את התפוחים לפרוסות דקות. בקערה קטנה מערבבים 1/4 כוס סוכר חום, 1/2 כפית קינמון ו-1/4 כוס קמח, וטובלים בתערובת כל פרוסת תפוח.

מחממים מחבת עם מעט חמאה. מטגנים 3 פרוסות תפוח עד לריכוך קל, ומעליהם יוצקים כ-1/4 כוס מבלילת הפנקייק, ומטגנים כשתי דקות, עד שהתחתית מזהיבה. הופכים ומטגנים גם את הצד השני. מוציאים את הפנקייק המוכן וממשיכים לטגן באותו אופן פרוסות תפוחים עם שאר הבלילה.

כשמגישים את הפנקייקס, אפשר לקשט אותם באגוזי פקאן קצוצים, באבקת סוכר, בדבש או בסירופ מייפל.

 

פנקייקס חמאת בוטנים

בקערה קטנה מערבבים היטב כוס חלב, ביצה אחת, כפית תמצית וניל ו-1/4 כוס חמאת בוטנים, עד שנוצרת תערובת אחידה.

בקערה גדולה, מערבבים היטב כוס קמח ועוד 1/8 כוס, 2 כפות סוכר, 1/2 כפית אבקת אפייה, 1/2 כפית סודה לשתייה ו-1/2 כפית מלח. מאחדים את שתי התערובות ומערבבים מעט, רק עד שהתערובת אחידה. מוסיפים לתערובת 1/4 כוס שוקולד צ'יפס, ומערבבים מעט.

מחממים מחבת משומנת על אש בינונית, ויוצקים כ-1/4 כוס מהבלילה בכל פעם. מטגנים משני הצדדים עד להזהבה. מכינים כך את כל הפנקייקס.

מכניסים לקערה שמתאימה למיקרוגל 2 כפות חמאת בוטנים ו-1/2 כוס סירופ מייפל. מחממים כחצי דקה במיקרוגל, ואז מערבבים היטב. מגישים את הפנקייקס כשהם חמים, ויוצקים מעל כל אחד סירופ בוטנים ומייפל.

בתיאבון!

תגיות:פנקייקאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה