חדשות בארץ

לראשונה: צו עיקול לכספי משפחות של מחבלים ישראלים

הצו הוצא כנגד 8 מחבלים שהורשעו בעבירות טרור, מתוכם 5 נשפטו למאסר עולם. הוא מתייחס למשכורות החודשיות שהמחבלים מקבלים מהרשות הפלסטינית, והוחל גם על בני משפחתם המקבלים את הכספים עבורם. שר הביטחון נפתלי בנט: "עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית"

בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט חתם הבוקר (רביעי) על צו תפיסה לכספים בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים ביחס ל- 8 מחבלים מורשעים. מדובר באזרחים ישראלים שהורשעו בעבירות טרור, חמישה מהם נשפטו למאסר עולם. בהמשך צפויים להיחתם צווים דומים כנגד מחבלים נוספים.

הצו נחתם לאחר עבודת מטה, שנעשתה בהובלת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, ובשיתוף השב"כ, המשטרה, שירות בתי הסוהר, הרשות לאיסור הלבנת הון וגורמים נוספים. הצו מתייחס למשכורות החודשיות שהמחבלים מקבלים מהרשות הפלסטינית בגין עבירות הטרור שביצעו, והוא הוחל גם על המוטבים, ביניהם בני המשפחה של המחבלים, שמקבלים את הכספים עבורם.

במשרד הביטחון מסרו, כי זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל פועלת ישירות כנגד מחבלים המקבלים משכורות חודשיות מהרשות הפלסטינית, המממנת טרור ונותנת תמריץ כלכלי לביצוע פיגועים.

בין 8 המחבלים הכלולים בצו החדש נמצאים אבראהים וסלאח בכרי, שסייעו למחבל המתאבד שביצע את הפיגוע באוטובוס בצומת מירון באוגוסט 2002, בו נרצחו 9 בני אדם, ונידונו ל- 9 מאסרי עולם. מחבלים נוספים הם: מוחמד ג'אברין, שהורשע ברצח 3 חיילי צה"ל ב"ליל הקלשונים" בפברואר 1992; וליד דקה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו ברצח החייל משה תמם ב- 1984; סמיר סרסאוי, שביצע שורה של פיגועים חמורים כנגד ישראלים ונידון למאסר עולם; וחסן עירוק, שהדריך והוביל שני מחבלים מתאבדים בפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, בו נהרגו 23 בני אדם, ונידון ל- 30 שנות מאסר.

השר בנט ציין, כי בכוונתו להפעיל את כל הסמכויות החוקיות העומדות לרשותו על מנת לחלט את המשכורות המשולמות למחבלים בגין פעולות טרור שביצעו. "עברנו למעשים", אמר לאחר שחתם על הצו. "זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית".

תגיות:נפתלי בנטטרורהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה