חדשות בארץ

ישראלית בכלא הרוסי: נעמה יששכר תעתור לערכאה העליונה

אמה של נעמה סיפרה בחשבון הפייסבוק שלה כי נעמה אמרה "שהיא גאה בעצמה שהכול יצא לה מהפה בלי לגמגם בכלל, שהיא באמת התאמנה הרבה והיה לה חשוב להשמיע את קולה בבירור, למרות שהכול שם בסוף התגלה כהצגה אחת גדולה". ליששכר שלוש אפשריות: האחת, לפנות לבית המשפט העליון של רוסיה. השנייה, לעתור בית הדין האירופי לזכויות אדם – שהפדרציה הרוסית מחויבת לפסיקותיו, והשלישית היא לבקש מבית המשפט לאפשר לה לרצות את עונשה בישראל

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי
אא

כשבוע לאחר אישור פסק הדין הדרמטי שהשליך אותה ל-7 שנות מאסר וחצי בכלא הרוסי בגין עבירה פעוטה, נעמה יששכר הודיעה היום (שלישי) כי בכוונתה לעתור לערכאה נוספת, למרות שמשפטה התנהל "כהצגה אחת גדולה". מחר תיפגש אמה של נעמה, יפה, עם סנגורה, עו"ד ואדים קלוגבנט, אתו תדון בנוגע להמשך הצעדים המשפטים ברוסיה ובאירופה. ליששכר שלוש אפשריות: האחת, לפנות לבית המשפט העליון של רוסיה. השנייה, לעתור בית הדין האירופי לזכויות אדם – שהפדרציה הרוסית מחויבת לפסיקותיו. השלישית היא לבקש מבית המשפט לאפשר לה לרצות את עונשה בישראל.

אמה של נעמה, שנפגשה עמה הבוקר לראשונה מאז נדחה ערעורה, דיווחה בחשבון הפייסבוק שלה כי "הפגישה הייתה טעונה, נעמה מאוד מוטרדת", וכי "היא רוצה להרגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר", משום שהיא "לא מוכנה להאמין שזהו גזר דינה ובצדק".

האם סיפרה: "עשרה ימים לאחר גזר הדין, היא אמורה לקבל תוקף של אסירה בכלא רגיל וזה יכול להיות בכל מקום ברוסיה". לדבריה, "היא מצפה להגיע הביתה והיא מרגישה שזה רק מתרחק בזמן שהיא נשאבת עמוק יותר אל תוך תרחיש הבלהות הזה".

יפה יששכר משוחחת עם ראש הממשלהיפה יששכר משוחחת עם ראש הממשלה

"היא אמרה שהיא גאה בעצמה שהכול יצא לה מהפה בלי לגמגם בכלל", הוסיפה יפה בהתייחס לדיון בו נכחה ביום רביעי, "שהיא באמת התאמנה הרבה והיה לה חשוב להשמיע את קולה בבירור, למרות שהכול שם בסוף התגלה כהצגה אחת גדולה". עוד מסרה כי "נעמה סיפרה לי שבזמן שהייתה בתוך תא הזכוכית ועיניה הצטלבו עם כל מי שהיה באולם – כתבים זרים, עיתונאים ישראלים – היא הרגישה את האהבה שלהם. הם חייכו אליה בעיניים חמות ומאירות וזה סיפק לה נחמה קטנה לרגעים הקשים של אחרי המשפט".

האם סיכמה את דבריה בהבטחה לפיה "אנחנו לא נפסיק להילחם לשחרורה, וגם לא היא. אין ספק שיש בה כוח אין-סופי שמדהים אפילו אותי, אני לא יודעת מאיפה היא שואבת אותו. אני כל כך רוצה להאמין שבקרוב זה ייגמר והיא תהיה איתי שוב בבית".

בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי את ערעורה וקבע כי החלטת בית המשפט לגזור עליה את המאסר הארוך היה בהתאם לחוק. אחרי הקראת גזר הדין שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אמה של נעמה, לה הבטיח: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". יששכר השיבה לו: "מה זה 'זמן'? תגיד לי משהו, תן לי תקווה".

קודם לכן, אחרי שהבטיח "להביא את נעמה יששכר הביתה", גורמים בסביבת נתניהו הדגישו כי "זה ייקח עוד זמן". לפי אותם גורמים, "בדבריו התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך". בחדשות 12 הובאו ציטוטים של בכירים ישראלים שהאזינו להבטחות נתניהו בכנס הפעילים, ומתחו ביקורת חריפה על הכרזתו כי ישיבה הביתה. "מההיכרות שלנו עם הרוסים, הם ודאי לא אהבו את ההצהרה הזאת. לא ככה פועלים מול הרוסים, שאצלם דברים נסגרים בחדרים סגורים ולא מול התקשורת. השילוב של הנושא הרגיש הזה בקמפיין פוליטי פנימי לא מסייע לנעמה", אמרו הבכירים.

תגיות:רוסיהנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה