חדשות בארץ

בית הדין הפך את ההחלטה: לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד

בית הדין של תנועת הליכוד החליט על ביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23, והפך את החלטתו מסוף השבוע שביטלה את החלטת מרכז המפלגה להקפאת הרשימה לכנסת, שהתקבלה בקידומו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו

(צילום: גילי יערי, פלאש 90)(צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

בית הדין של תנועת הליכוד החליט הערב (שני) על ביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. בכך, הפך בית הדין את החלטתו מסוף השבוע שביטלה את החלטת מרכז המפלגה להקפאת הרשימה לכנסת, שהתקבלה בקידומו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

ביום חמישי הורה בית הדין של התנועה לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת, ולא להקפיא את רשימת המועמדים לכנסת ה-22 כפי שהתקבעה בבחירות לכנסת ה-21. לפי העותרים, משנתקבלה החלטה לערוך פריימריז להנהגת הרשימה, יש לקיים הליך דומה לרשימת המפלגה, שכן חוקת הליכוד, המורה על קיום בחירות פנימיות בטרם הבחירות לכנסת, היא זו המחייבת את קיומן. הדיינים קבעו כי לנוכח חוקת המפלגה, כל חריגה ממנה, לרבות החלטת מרכז המפלגה לבטלן, מחייבת את תיקון החוקה הדורש רוב של שני שלישים מחברי המרכז.

ההחלטה הערב באה יממה לאחר עתירה שהגיש נתניהו לבית הדין של הליכוד, בה נטען כי ביטול הפריימריז לרשימה הוא "טוב לתנועה". דובר המפלגה אמר כי העתירה הוגשה "כפי שסוכם מראש וכפי שהחליט מרכז הליכוד".

במכתב שהגיש פרקליט הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בשם ראש הממשלה, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, ועדת החוקה וועדת הבחירות של המפלגה, נכתב כי על בית הדין לקיים דיון נוסף בסוגיית קיום הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. לעתירה הצטרפו בנוסף חברי הכנסת ציפי חוטובלי, דוד ביטן, אופיר כץ, שלמה קרעי, קטי שטרית וקרן ברק.

הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב-26 בדצמבר. ח"כ גדעון סער, שמתמודד מול נתניהו תחת הכותרת כי רק הוא יכול להגדיל את גוש הימין ולהקים ממשלה בעוד שנתניהו כשל בכך פעמיים, נתמך עד כה בידי שר העבודה והרווחה לשעבר חיים כץ והח"כים יואב קיש, שרן השכל, מיכל שיר ואתי עטייה.

זמן קצר קודם לכן הודיע ביטן כי הוא מסיר את הצעתו לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, זאת, ברקע כינוס מרכז הליכוד הערב. "‏בימים האחרונים קידמתי יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד. אני סבור כי בעת הזו יש להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. נתניהו פנה אליי בבקשה שאבטל את פנייתי וכן לקיים את הפריימריז כמתוכנן. אני מבקש להודות ל-830 חברי המרכז ולרבים אחרים שביקשו להצטרף לפנייתי וחתמו לביטול הפריימריז", אמר ביטן.

תגיות:פריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה