חדשות יהדות

תיעוד: כך חגגו יהודי מולדובה נר ראשון של חנוכה

כ- 500 חברי הקהילה היהודית-אורתודוקסית בקישינב בירת מולדובה השתתפו באירועים לציון הדלקת נר ראשון של חנוכה. רגע השיא היה בעת הדלקת החנוכייה ברחובה של עיר, כאשר המבוגרים שבקרב חברי הקהילה לא הצליחו להסתיר את התרגשותם מהאפשרות לקיים את מצוות החג בגלוי וללא חשש

  • כ"ה כסלו התש"פ
אא

אור החנוכה הגיע גם ליהודי קישינב, בירת מולדובה. קרוב ל- 500 מחברי הקהילה האורתודוקסית בעיר השתתפו אתמול (ראשון) בסדרת אירועים לציון הדלקת נר ראשון של חנוכה.

בשנים האחרונות ניכרת פעילות להחייאת רוח היהדות במדינה המזרח-אירופאית, שנודעה בעבר במעשי פרעות ואנטישמיות מחרידים. הקהילה היהודית-אורתודוקסית בראשות רב הקהילה, הרב פנחס זלצמן, מקיימת בשנים האחרונות חיי קהילה רגועים בפרהסיה, הכוללים בית כנסת, בית ספר יהודי עם סיוע ממשלתי למערכת ההזנה בבית הספר, ועוד מוסדות יהודיים גלויים.

אירועי החנוכה כללו דוכני הפעלות לילדים, מפגשי הסברה על מהות החג ועל מאכלי החג למבוגרים, וכן דיונים על מורשת, זהות וגאווה יהודית בקהילות שחיו תחת שלטון וחינוך קומוניסטי.

רגע השיא היה בעת הדלקת החנוכייה ברחובה של עיר, כאשר המבוגרים שבקרב חברי הקהילה לא הצליחו להסתיר את התרגשותם מהאפשרות לקיים את מצוות החג בגלוי וללא חשש.

"מאז ומתמיד קישינב ומולדובה היו סמל לגאווה יהודית", אמר רבה האורתודוקסי של מולדובה, הרב זלצמן. "זו פעם עשירית ברציפות שאנחנו מקיימים הדלקה פומבית. זה מרגש כל פעם מחדש לחשוב שעד לפני שנים לא רבות השלטון אסר לקיים כל פעילות יהודית, ואילו היום אנחנו זוכים לתמיכת הממשלה, ופוליטיקאים רבים מבקשים להשתתף בפעילויות שעושה הקהילה היהודית".

תגיות:קישינבמולדובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה