חדשות בארץ

השוטרים שתועדו נוקטים באלימות כלפי אוטיסט לא יואשמו משום ש"אין די ראיות"

במקום זאת, במח"ש הוודיעו כי הטיפול בעניינם של השוטרים שתקפו את יענקי רווזנברג יועבר לבחינת מחלקת משמעת במשטרת ישראל. ארגון בצלמו: "מדובר בהתרת דם של כלל המגזר החרדי בכלל ושל אנשים בעלי צרכים מיוחדים בפרט". ח"כ טסלר: "כמה צפוי שזו תהיה התוצאה כאשר נותנים לשוטרים לחקור את השוטרים. אין זה פלא שהציבור מאבד את האמון במשטרה"

תיעוד האירועתיעוד האירוע
אא

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה היום (שני) שלא להעמיד לדין פלילי את השוטרים שתועדו נוקטים באלימות במעצרו של נער אוטיסט חרדי, ובמקום זאת יועבר התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרת ישראל. ממח"ש נמסר כי חרף התיעוד, "אין די ראיות בנוגע לטענות בדבר שימוש עודף בכוח לצורך המעצר".

המקרה התרחש בל"ג בעומר, במהלך מהומה שפרצה סביב הדלקת מדורת בשכונת מקור ברוך בירושלים, אז עצרו השוטרים את יענקי רוזנברג. בתיעוד נראה הצעיר בעל הצרכים המיוחדים, תוך כדי שדם ניגר מפניו, כשהוא זועק לשוטרים "אני חינוך מיוחד, אני "שיח סוד", "מאמי אני רוצה הביתה", אולם הם לא שעו לקריאותיו והצמידו את ראשו בחוזקה לקרקע. אזרחים ששהו במקום הורחקו בידי שוטרים אחרים, לאחר שצעקו לעברם "מה רוצים ממנו" והבהירו להם כי הנער "סובל מבעיות". לטענת המשטרה, הצעיר דחף לפני כן שוטרת.

בהודעת מח"ש לא ניתנה התייחסות לעברו של ס', אחד השוטרים שהוצג בתיעוד, שהיה מעורב בתקרית אלימה אחרת עם אזרחים. במקרה זה הואשמו שני אזרחים בתקיפתו של השוטר ס', אולם השופט שזיכה אותם אף קבע כי ייתכן שדווקא הם היו קורבנות תקיפה מצדו. עוד קבע השופט כי ישנו חשד סביר כי השוטרים המעורבים תיאמו ביניהם עדויות.  

ח"כ יעקב טסלר הגיב להחלטת מח"ש ואמר "כמה צפוי שזו תהיה התוצאה כאשר נותנים לשוטרים לחקור את השוטרים. אין זה פלא שהציבור מאבד את האמון במשטרה. מישהו שם בצמרת המשטרה חייב לעשות בדק בית איך מגיעים למצב שחקירת תקיפה כה נבזית של נער מיוחד נסגרה בלא כלום".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר כי "מי שראה את התיעוד המזוויע של שוטרים מכים באלימות עד זוב דם את יענקי על לא עוול בכפו, חיכה בסבלנות לחקירת מח"ש והאכזבה היא גדולה מאוד". סגן השר הוסיף כי יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו "כדי למצות את הדין עם השוטרים האלימים ששפכו את דמו של ילד יהודי בעל צרכים מיוחדים".

מארגון 'בצלמו', אשר הגיש את התלונה רשמית למח"ש מיד לאחר המקרה, נמסר כי "מדובר בהתרת דם של כלל המגזר החרדי בכלל ושל אנשים בעלי צרכים מיוחדים בפרט. זה לא סוד שהיו ויהיו עוד היתקלויות כאלה. במקום שהמשטרה תלמד לקח, יודעים כל שוטרי ישראל גם אם תיפגע בחסר ישע - לא תיענש". בארגון אמרו כי יגישו עוד היום ערעור על ההחלטה, ויפעלו לקיום דיון בכנסת בעניין.

בסוף השבוע מתח נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, ביקורת חריפה על נציגי המשטרה שמופיעים בדיוני הארכות מעצר בבתי המשפט, ואמר: "טועני מעצרים משקרים כדבר של יום ביומו". בדברים שנשא בכנס לשכת עורכי הדין במלון גלילון אמר השופט רוזן כי במקרים רבים למשטרה אין די ראיות, ונציגה מעביר לשופט מסר סודי על הליך חקירתי מסוים - רק כדי לקבל הארכת מעצר. "לא אחת אנחנו רואים שאין להם תיק, אז הטוען בפתק כותב לשופט 'אנחנו מכניסים מדובב או שוקלים להכניס מדובב'", אמר. לדברי רוזן, "מצד אחד נמצא פה האדם הטוב, המשטרה, ומצד השני זה האיש הרע, העבריין, וטוען המעצרים אומר 'מה אני מבקש, בסך הכל עוד חמישה ימים'. זה בלוף אחד גדול".

תגיות:מח"שמעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה