חדשות בארץ

בכיר כחול לבן: "מעדיפים שבג"ץ לא יפסול את נתניהו להרכיב ממשלה"

ח"כ שלח אמר כי יעדיף את הדחתו של נתניהו בקלפי ולא בבג"ץ: "ראש ממשלה עם כתב אישום זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך, ולא העליון". נתניהו אתמול: "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג – זה העם. לא אף אחד אחר, אחרת זה פשוט לא דמוקרטי"

שלח (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שלח (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ח"כ עפר שלח, מבכירי מפלגת כחול לבן, התייחס היום (שני) לדיון בבג"ץ בנוגע לסוגיית כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה לאחר ההחלטה להעמידו לדין פלילי, ואמר כי יעדיף את הדחת נתניהו באמצעות בחירות על פני הדחתו בבג"ץ. "בית המשפט יפסוק כטוב בעיניו, כיאות. אבל בעיניי יהיה עדיף בהרבה אם לא יפסול את נתניהו להרכבת ממשלה", כתב שלח בחשבון הטוויטר שלו. "ראש ממשלה עם כתב אישום זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך, ולא העליון".

בראש ההרכב שיתכנס ביום שלישי הבא תעמוד נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, יחד עם שופטי העליון חנן מלצר ועוזי פוגלמן. בית המשפט קבע כי על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש את חוות דעתו בנושא עד ליום ראשון, מה שעד כה הוא נמנע לעשות בנימוק כי מדובר בסוגיה תאורטית, וגלגל את השאלה לפתחו של בית המשפט. בית המשפט נדרש לסוגייה בשל עתירה שהגישו 67 אנשי אקדמיה, ביטחון ותרבות, שהתקבצו יחדיו באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, בה נטען כי נוכח סירובו של מנדלבליט לחוות דעה, על בית המשפט להוציא צו הצהרתי נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, מאחר והעבירות בהן הוא מואשם נושאות קלון.

בעקבות ההודעה אתמול תקף ראש הממשלה את בית המשפט ואמר כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג – זה העם. לא אף אחד אחר, אחרת זה פשוט לא דמוקרטי". יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, איים כי אם בג"ץ יקבל החלטה "שערורייתית" ו"יתערב" בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, "תהיה לכך תשובה חדה וברורה - 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאלתר שיאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין, זה זה".

גם השר בצלאל סמוטריץ' תקף את החלטת בג"ץ לדון בעניינו של נתניהו, ואמר כי הוא "מקווה מאוד שמערכת המשפט תמשיך בהתאבדות הקולקטיבית שלה". לדבריו, "שהיועץ יקבע בעמדתו שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, שבג"ץ יקבל את העמדה הזו, ואז הימין מנצח את הבחירות האלה בהליכה. קדימה חבר'ה, תמשיכו לעזור לנו. רק עוד קצת".

מוקדם יותר היום נפגש מס' 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, עמו דן על ההתפתחויות הפוליטיות. "הבעתי בפניו את דאגתי העמוקה בפני המתקפה על מוסדות המדינה ושלטון החוק. דיברנו על הדרדרות השיח והסכנה הטמונה לחברה הישראלית בתקופה הזאת",  כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:עפר שלחבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה