חדשות בארץ

טראמפ בברכה לחנוכה: "נמשיך לעמוד לצד העם היהודי"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הודעת ברכה לעם היהודי לרגל תחילת חג החנוכה: "בשמונת הימים הקרובים, כל נר שיודלק בחנוכייה יסמן לעולם, כי חופש וצדק יאירו תמיד בבהירות יותר מאשר שנאה ודיכוי"

טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר אמש (ראשון) ברכה לעם היהודי לרגל חג החנוכה. בהודעה מיוחדת שפרסם, הצהיר טראמפ כי היחסים בין ארצות וישראל "חזקים מתמיד".

"מלניה ואני שולחים את איחולינו החמים ביותר לעם היהודי בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם, לרגל תחילת שמונת ימי חג החנוכה", נאמר בתחילת ההודעה שיצאה מהבית הלבן. "לפני למעלה מ- 2,000 שנה, השיבו המכבים באומץ את בית המקדש בירושלים, והבטיחו בכך ניצחון לעם היהודי ולאמונתו. הם הדליקו בגאווה את המנורה, כדי לקדש מחדש את בית המקדש השני. על אף שהיה שמן זית בכדי להדליק ליום אחד בלבד, בהשגחה אלוקית בערו הלהבות באורח פלא במשך שמונה לילות".

"בעת שהקהילה היהודית מתכנסת יחדיו כדי לחגוג את התקופה המיוחדת והקדושה הזו של השנה, אנו נזכרים במסר האלוקי של תקווה, רחמים ואהבה. בשמונת הימים הקרובים, כל נר שיודלק בחנוכייה יסמן לעולם, כי חופש וצדק יאירו תמיד בבהירות יותר מאשר שנאה ודיכוי".

הנשיא האמריקני הוסיף, כי "היחסים בין ארצות הברית לישראל, אחת מבעלות בריתנו וידידותינו היקרות ביותר, חזקים כיום מתמיד. נמשיך לעמוד לצד העם היהודי בהגנה על הזכות שניתנה מאלוקים לעבוד אותו בחופשיות ובגלוי".

"כאשר אחינו ואחיותינו היהודים מתכנסים סביב החנוכייה בכל לילה, אנו מתפללים לחג מבורך ובלתי נשכח. יהי רצון שאור החנוכייה, והחברות של המשפחה והחברים ימלאו את לבכם באושר ובתחושת אמונה מחודשת. חנוכה שמח", חתם טראמפ את ברכתו.

מוקדם יותר אתמול, בירך ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, את העם היהודי לרגל תחילת חג החנוכה. בסרטון שפרסם ברשת, אמר ג'ונסון: "זה הזמן לחגוג לא רק את נס פך השמן, אלא גם את זהותכם הייחודית. להציב את החנוכייה בחלון, ולהגיד לעולם – כפי שיהודה המכבי ואנשיו אמרו לאנטיוכוס: 'אני יהודי, ואני גאה בכך'".

ראש הממשלה הבריטי ציין, כי יש חשיבות באמירה זו, דווקא לנוכח התגברות גילויי האנטישמיות בממלכה: "אני יודע שהשנים האחרונות לא היו קלות עבור היהודים הבריטיים. בתקשורת, ברחובות, ובמיוחד ברשת, אנטישמים במספרים גוברים ומדאיגים קיבלו חיזוק לזחול החוצה מחוריהם, ולהתחיל שוב בהפצת השנאה המתועבת שלהם. כאשר אתם מדליקים את החנוכייה, אני רוצה שתזכרו: כאשר המכבים סילקו את כוחות החושך מירושלים, הם עשו זאת לבדם. כיום, כאשר יהודי בריטניה פועלים להסיג את החושך של האנטישמיות המתעוררת, כל אדם הגון במדינה נאבק לצדכם".

תגיות:העם היהודידונלד טראמפבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה