חדשות בארץ

מנדלבליט שוחח עם בן-ארי: החלטתך למשוך את המועמדות – "צעד אמיץ"

בן-ארי, כך לפי ההודעה, הודתה ליועץ המשפטי לממשלה על דבריו וביקשה להבהיר כי כפי שפירטה בהודעתה, ההחלטה לוותר על הכהונה כממלאת מקום פרקליט המדינה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה". עוד נמסר כי היועץ הביע תקווה "להמשך עבודה משותפת ופורה למען שלטון החוק במדינת ישראל והאינטרס הציבורי"

בן-ארי ושר המשפטים (צילום: פלאש 90)בן-ארי ושר המשפטים (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוחח היום (ראשון) עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, ושיבח אותה על החלטתה לוותר על מינויה לממלאת מקום פרקליט המדינה. לפי מנדלבליט, שאמר כי הצעד בו נקטה היה "מוערך ואמיץ", עמדתו בנוגע למינוי מ"מ פרקליט המדינה אינה מושתתת על שיקולים אישיים כלשהם, אלא על "עמדה משפטית עקרונית בנוגע לתהליך הנדרש לשם הבטחת עצמאותו ואי תלותו של ממלא פרקליט המדינה ואמון הציבור בתהליך זה".

בהודעת היועץ לבן-ארי, המכהנת כיום כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), נאמר כי הוא "ביקש לחזק את ידיה לנוכח אירועי הימים האחרונים", והבהיר כי החלטתה ביום שישי, על ויתורה מלכהן בתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, "הינו צעד מוערך ואמיץ"

בן-ארי, כך לפי ההודעה, הודתה ליועץ המשפטי לממשלה על דבריו וביקשה להבהיר כי כפי שפירטה בהודעתה, ההחלטה לוותר על הכהונה כממלאת מקום פרקליט המדינה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה". עוד נמסר כי היועץ הביע תקווה "להמשך עבודה משותפת ופורה למען שלטון החוק במדינת ישראל והאינטרס הציבורי".

אמש אמר שר המשפטים אמיר אוחנה כי פרישתה של בן-ארי "היא בהחלט אכזבה". בריאיון לחדשות 12 אמר אוחנה כי הוא "מסכים שאמון הציבור בפרקליטות הוא הדבר החשוב ביותר", אלא  שמשום כך ביקש למנותה לתפקיד. "גיליתי בה לצד המקצועיות והניסיון הרב – גם צניעות. זה מה שהפרקליטות זקוקה לו", אמר.

לטענתו של אוחנה, פרישתה של בן-ארי נבעה בשל לחצים "כבדים מאוד" עליה, מצד גורמים שונים במערכת אכיפת החוק – "חלקם גלויים לתקשורת וחלקם לא". לדבריו, "אני לא יודע להגיד פרסונלית מי בדיוק ומה אמר", אך טען כי "סוג של אקדח על השולחן" הדורשים "בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת".

עוד אמר שר המשפטים כי "אם מישהו חושב שאנו, נבחרי הציבור, צריכים להכפיף את ראשנו בפני הדרג הפקידותי והמשפטי כי אחרת ניחשב כמי שמרימים יד ו'מבעירים את המועדון' - אני חולק על הגישה הזו".

תגיות:אביחי מנדלבליטאורלי בן-ארי גינברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה