חדשות בארץ

פרקליט משפחת נתניהו למנדלבליט: "ההחלטה לא לחקור את ההדלפות אינה מקובלת"

פרקליטם של בני הזוג נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה לחשיפת המדליפים מתיקי ראש הממשלה: "שטף ההדלפות המתוזמנות – ניסיון לערוך למרשיי משפט שדה. התעלמותכם מההדלפות המסיביות משדרת לציבור, ובעיקר לפרקליטות ולמשטרה, כי דמם של מרשיי מותר"

עורך הדין יוסי כהן (צילום: פלאש 90)עורך הדין יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

פרקליטם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, עורך הדין יוסי כהן, פנה היום (ראשון) במכתב נוקב בחריפותו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה לחשיפת ההדלפות מתיקי ראש הממשלה ולמנוע את המשכן.

כהן התייחס במכתבו לתוכנית ששודרה בערוץ 13, בה הוצגו צילומי וידיאו משנת 1999 מתוך ביתה הפרטי של משפחתו נתניהו, שנעשו במהלך חיפוש משטרתי שנערך בבית. לדבריו, "התיעוד החזותי נעשה תוך העמדת תפאורה מכוונת, על מנת לפגוע, להשפיל ולבזות את מרשיי. לא יכולה להיות מחלוקת שהצילומים הנ"ל נעשו על ידי חוקרי משטרת ישראל, שתיעדו את החקירה במצלמת וידיאו. תוצרי הצילום היו אך ורק בידי השוטרים, שכן רק הם נכחו באירוע המדובר".

"גם לא יכולה להיות מחלוקת, כי מדובר בהדלפה אסורה על ידי רשויות החוק", הוסיף כהן. "אי אפשר לטעון ברצינות שמרשיי או מייצגיהם הם אלה שיזמו הדלפה שפוגעת בהם עצמם, כפי שנרמז על ידך או מי מטעמך בעבר. הדלפת צילומים מתוך ביתם של מרשיי דווקא בתקופת בחירות נעשתה בכוונת מכוון כדי לפגוע בהם".

כהן ציין, כי הדלפת צילומי הוידיאו הינה המשך ל"הדלפת התכנים המכפישים והפוגעניים 'השגרתיים' בתקשורת כנגד מרשיי, המבוססים בעיקרם על חומרים מודלפים מגורמי האכיפה, שעד כה לא נעשה על ידכם כל מהלך משמעותי למונען". הוא הדגיש, כי "הדלפת חומרי חקירה על ידי עובדי ציבור היא עבירה פלילית ומשמעתית כאחת. אבל כשההדלפות הפליליות והמכפישות באות בשיטפון כה עצום וחסר תקדים, יש כאן חציית גבול נוספת. שטף ההדלפות המתוזמנות נועד להעתיק את זירת המחלוקות המשפטיות מהמוסדות המוסמכים לאמצעי התקשורת. זהו ניסיון לערוך למרשיי משפט שדה באמצעות הדלפות לאמצעי תקשורת עוינים, כדי להטות את דעת הקהל נגדם".

מכתבו של כהן נשלח על רקע ההודעה שמסר היועץ המשפטי לממשלה בתחילת החודש שעבר, בה הבהיר כי אין בכוונתו לפתוח בחקירה לאיתור המדליפים מתיקי נתניהו. "החלטתכם שלא לקיים חקירה פלילית על הדלפות חומרי החקירה מתיקי ראש הממשלה אינה מקובלת עלינו כלל ועיקר", הצהיר פרקליטו של נתניהו. "הקושי שאתם מתארים בחקירת ההדלפות הוא לעיתים מוגזם ומופרך מיסודו. מלבד בדיקת פוליגרף, ישנם אמצעים רבים נוספים לחשיפת זהות המדליפים, כגון תפיסת טלפונים ניידים של חשודים בהדלפות (באופן חוקי כמובן) או בדיקת מחשבים של עובדי ציבור שהמידע מצוי בידיהם. חקירת עובדי ציבור שבשליטתם המידע המודלף, לרבות פרקליטים הכפופים לאדוני, אינה כרוכה בקושי כלשהו, ובוודאי אינה מהווה פגיעה בחופש הביטוי והעיתונות".

"התעלמותכם מההדלפות המסיביות שנעשו כנגד מרשיי, מבלי שגיניתם ולו אחת מהן ומבלי שהודעתם ברבים על כוונתכם לבער אותן, משדרת לציבור, ובעיקר לפרקליטות ולמשטרה, כי דמם של מרשיי מותר", תקף כהן. "נוכח כל האמור, הנך מתבקש להודיעני בתוך 7 ימים ממועד קבלת מכתבי כיצד בכוונתך לפעול לשם חקירת ההדלפות".

תגיות:הדלפותאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה