חדשות בארץ

המחבל השליך מטען לעבר הנער – וירצה שמונה שנות מאסר בלבד

המחבל, שייצר מטעני חבלה במטרה לרצוח יהודים, השליך מטען לעבר נער בן 15, אך המטען לא התפוצץ. הפרקליטות הצבאית: "במסגרת הסדר הטיעון נלקחו בחשבון הודאתו של הנאשם, והעובדה כי הנער לא נפגע כתוצאה מזריקת המטען"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מחבל, שזרק מטען חבלה לעבר נער בשומרון והואשם בניסיון לרצח, ירצה שמונה שנות מאסר בלבד. כך עולה מהסדר טיעון עליו חתם המחבל עם הפרקליטות הצבאית, במסגרתו יודה בעבירה של ניסיון גרימת מוות. התביעה נימקה את ההסדר, בין היתר, בטענה כי המטען לא התפוצץ: "במסגרת הסדר הטיעון נלקחו בחשבון הודאתו של הנאשם, והעובדה כי הנער לא נפגע כתוצאה מזריקת המטען". הסדר הטיעון כפוף לאישורו של בית המשפט.

על פי כתב האישום, המחבל יזיד חסין עואד סרוג'י הואשם בייצור חפץ נפיץ, "בהמשך להחלטתו לגרום למותם של יהודים", וכן בשלושה ניסיונות לגרימת מוות בכוונה. שני ניסיונותיו הראשונים להשליך את המטענים שייצר לא צלחו, בשל הפחד שחש מנוכחותם של כוחות ביטחון שפעלו באזור.

ב- 8 ביולי 2018 יצא סרוג'י לדרכו, בניסיון שלישי לזרוק את המטענים לעבר מתיישבים יהודים: "המתיישבים בהם הבחין נסעו ברכבים או לוו בכוחות הביטחון, לפיכך המשיך לכיוון יצהר וצומת ג'ית. שם הבחין הנאשם באדם חובש כיפה ובעל פאות לחיים, וזיהה אותו כמתיישב יהודי".

המחבל הסתובב סביב הצומת ארבע פעמים, על מנת לוודא כי אין באזור כוחות ביטחון. לאחר שאימת זאת, הוא החל בנסיעה איטית לעבר המתיישב שעמד בצומת, נער כבן 15, "שלף מטען צינור ממטעני הנפץ שייצר, שהכיל מסמרים ולהבי סכינים, הדליק אותו והשליכו לעברו במטרה לגרום למותו ממרחק של ארבעה מטרים".

לאחר השלכת המטען, נמלט המחבל מהזירה. אולם המטען לא התפוצץ, אלא התפרק והתפזר סמוך לנער, לרבות המסמרים ולהבי הסכינים שהיו בתוכו. המחבל נתפס לאחר מכן על ידי כוחות הביטחון, כשברכבו שני המטענים שנותרו. כאמור, בעקבות הסדר הטיעון עם הפרקליטות יודה המחבל בעבירת ניסיון גרימת מוות אחת בלבד, ויושתו עליו שמונה שנות מאסר בלבד.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את הנער כנפגע עבירה, תקף בחריפות את החלטת התביעה הצבאית ללכת להסדר טיעון: "מדובר על ניסיון לרצוח נער בן 15 באמצעות מטען חבלה, זאת לאחר כמה ניסיונות של המחבל לרצוח חיילים על ידי מטענים שהוא ייצר. לא ייתכן שהמחבל ישוחרר להמשיך במעשיו תוך שנים מעטות. אנו דורשים ביטול הסדר הטיעון ושפיטת המחבל לעשרות שנים, כפי שמורה החוק, ופסיקת פיצויים מוגברים לנפגע העבירה".

אביו של הנער מחה אף הוא על הסדר הטיעון. לדבריו, העובדה שבנו ניצל אינה מהווה סיבה להקל בעונשו של המחבל: "שמונה שנים וחצי זה כלום. מה שיחזיר את הביטחון זו הידיעה כי מי שרוצה לפגוע בנו יקבל עונש בהתאם, במיוחד שזה לא הניסיון הראשון לגרימת מוות של המחבל".

תגיות:יהודה ושומרוןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה