חדשות בארץ

בן ארי ויתרה על המינוי, זעם בישראל על החלטת התובעת בבית הדין בהאג

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי החלטת התובעת היא "יום שחור לאמת ולצדק", יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי מדובר בהחלטה פוליטית ולא משפטית, והתחזית: בהיר וחם מהרגיל לעונה, הגשם יחזור ביום שלישי בערב. כל מה שחשוב לדעת

אא

התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה כי קיימת עילה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. התובעת ציינה, עם זאת, בהודעתה כי היא מבקשת חוות דעת נוספת של שופטי בית הדין בתוך 120 ימים בנוגע לסמכות השיפוט שיש בידיה, לפני שתקבל את ההחלטה הסופית האם לפתוח בחקירה.

בעקבות החלטת תובעת בית הדין בהאג, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר ב"יום שחור לאמת ולצדק". במכתב ששלח למנהיגים בעולם, כתב נתניהו: "הפכו את בית הדין לנשק פוליטי נגד ישראל ונגד הקשר לארצנו. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ מולדתם לפשע מלחמה. זה אבסורד. ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב על ההחלטה: "שירתי את מדינת ישראל לאורך 38 שנה, מחייל ועד לרמטכ"ל ה- 20 של צה"ל. אני קובע באופן חד-משמעי, כי צה"ל הוא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם. חיילי צה"ל נושאים בכיסם את פנקס רוח צה"ל, שהיא רוח של שמירה על טוהר הנשק וכבוד האדם – על כך תמיד הקפדנו, ותמיד נקפיד. צה"ל ומדינת ישראל בוודאי אינם מבצעים פשעי מלחמה".

גנץ הוסיף, כי "אין בסיס לדרישת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, זוהי החלטה פוליטית ולא משפטית. אני מדגיש: במאבק על הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל להגן על עצמה, אין קואליציה ואופוזיציה. כולנו נירתם למאבק למען הצדק, ולמען זכותנו הבסיסית להגן על מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, גינה את החלטתה של בנסודה. "אנו מתנגדים בנחרצות לחקירה הלא מוצדקת הזו, אשר מכוונת באופן לא הוגן נגד ישראל", כתב בטוויטר. "הדרך לשלום יציב היא באמצעות משא ומתן ישיר".

ברשות הפלסטינית הגיבו בסיפוק על החלטת התובעת בבית הדין בהאג. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי מדובר ב"יום גדול" מבחינת הפלסטינים: "השגנו מה שרצינו".

עורכת הדין אורלי בן ארי גינזברג הודיעה בסוף השבוע, כי היא מוותרת על מינויה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. בהודעה רשמית שמסרה, אמרה בן ארי כי "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת".

"בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל מחול שדים במערכת המשפט שבעל כורחי אני חלק ממנו", הוסיפה בן ארי. "נבחרתי על ידי שר המשפטים, ואני סמוכה ובטוחה ביכולותיי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה. הניסיון להפוך את הבחירה לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתמיד".

"למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי על פני שאיפותיי האישיות. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות היקרה לי כל כך. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי. בעת הזו – המערכת ואמון הציבור חשובים לי יותר", סיכמה בן ארי גינזברג.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה בהיר. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל הרגיל לעונה. ביום שני ימשיך להיות בהיר, ותחול עלייה קלה בטמפרטורות בפנים הארץ ובדרומה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית, ותחול ירידה בטמפרטורות. בבוקר יחלו לנשב רוחות דרום מערביות חזקות. לקראת הצהריים ייעשה אביך בדרום הארץ ובמרכזה. בדרום ייתכנו גם סופות חול. בערב יחל לרדת גשם לפרקים בצפון ובמישור החוף, והוא ילווה בסופות רעמים. בלילה צפוי שלג בחרמון

ביום רביעי יהיה מעונן וקר מהרגיל. גשם לפרקים ירד מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווה בסופות רעמים. רוחות דרום-מערביות חזקות ינשבו ברוב האזורים, ובדרום צפוי אובך וסופות חול מקומיות. בחרמון ירד שלג. קיים חשש לשטפונות בבקעה, במדבר יהודה ובים המלח, ובנוסף יש חשש להצפות במישור החוף.

תגיות:מייק פומפאובית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה