חדשות בעולם

ברית טראמפ-פוטין: "הדמוקרטים המציאו סיבות להדיח את טראמפ"

בהתייחס לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 – במסגרתה ציינה קהילת המודיעין האמריקנית כי "פוטין וממשלת רוסיה פיתחו העדפה ברורה לנשיא הנבחר דונלד טראמפ", אמר נשיא רוסיה כי נעשו נגד ארצו "צעדים לא ידידותיים". לפי פוטין, מוסקבה פועלת במדיניות של עין תחת עין. לפי הנשיא הרוסי, הדחתו של טראמפ מהבית הלבן הינה "המשך הקרב הפוליטי הפנימי, שבו מפלגה אחת שהפסידה בחירות, המפלגה הדמוקרטית, מנסה להשיג תוצאות דרך שיטות ואמצעים אחרים"

(איור: שאטרסטוק)(איור: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום (חמישי) לאישור הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הנבחרים, וטען כי המחוקקים הדמוקרטים, השולטים על הבית התחתון, "המציאו" את האשמות על מנת לערער את לגיטימיות ניצחונו ב-2016. הנשיא הרוסי, שאמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שנתית במרכז הסחר העולמי במוסקבה, הוסיף כי הוא "לא בטוח שזה כבר הסוף של כהונת טראמפ", והעריך שהסנאט יהפוך את החלטת בית הנבחרים.

"זה לא סביר שהם ידיחו מהשלטון נציג של מפלגת בהתבסס על מה, שלדעתי, הן סיבות ממוצאות", אמר פוטין. "זה פשוט המשך הקרב הפוליטי הפנימי, שבו מפלגה אחת שהפסידה בחירות, המפלגה הדמוקרטית, מנסה להשיג תוצאות דרך שיטות ואמצעים אחרים. בהתחלה, הם האשימו את טראמפ בקשירת קשר עם רוסיה. אחר כך התברר שלא הייתה קונספירציה וזו לא יכולה להיות עילה להדחה. עכשיו הם המציאו לחץ כלשהו המופעל על אוקראינה".

בהתייחס לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 – במסגרתה ציינה קהילת המודיעין האמריקנית כי "פוטין וממשלת רוסיה פיתחו העדפה ברורה לנשיא הנבחר דונלד טראמפ", אמר נשיא רוסיה כי נעשו נגד ארצו "צעדים לא ידידותיים". לפי פוטין, מוסקבה פועלת במדיניות של עין תחת עין.

לפנות בוקר, לאחר שלושה חודשים של חקירת הוועדות בבית הנבחרים, הנשלט בידי הדמוקרטים, את הלחצים שהפעיל טראמפ על נשיא אוקראינה לחקור את יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן, האשים בית הנבחרים את הנשיא בניצול לרעה של סמכותו ובשיבוש פעולת הקונגרס. בהצבעה על סעיף ניצול סמכותו לרעה תמכו 230 חברי הבית, מול 197 מתנגדים. בהצבעה על סעיף שיבוש פעולת הקונגרס תמכו 229 מול 198. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה. בבית הנבחרים חברים 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים. לאחר אישור ההדחה, הדיון יעבור לסנאט, שם שולטים הרפובליקאים ברוב של 53 מושבים, מול 45 של הדמוקרטים ושני מושבים של סנאטורים עצמאיים. במסיבת עיתונאים לאחר ההצבעה אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי כי "זהו יום נהדר לחוקה האמריקאית ויום עצוב לאמריקה".

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, אמר כי טראמפ "חילל את שבועת תפקידו ובגד באומה". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף ביידן כי "זהו רגע קודר עבור המדינה שלנו. אבל בארצות הברית של אמריקה איש אינו מעל לחוק. גם לא הנשיא".

טראמפ, שהיה באותה עת בעצרת בחירות במישיגן, לעג לחברת בית הנבחרים הדמוקרטית מטעם מדינת מישיגן, דבי דינגל, אשר תמכה בהדחתו, ואיבדה את בעלה, ג'ון, שהיה סנאטור מטעם המדינה, שמת בפברואר האחרון. הוא טען כי דינגל הודתה לו אז על שהנחה לקיים הלוויה ממלכתית לבעלה, והוסיף כי "הוא בטח מסתכל עליה מלמטה". ההערה, שהובילה למחיאות כפיים מעורבות יחד עם קריאות מחאה, תוקנה כעבור זמן כשאמר כי "אולי הוא מסתכל מלמעלה".

דינגל הגיבה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי בעלה "הרוויח את השבחים שזכה להם ביושר". לדבריה, הנשיא "פגע בי בצורה שלא חשבתי שאפשרית".

עוד אמר טראמפ כי "זה לא מרגיש כאילו אני מודח", אך ציין כי הדמוקרטים "סימנו עצמם בסימן נצחי של בושה". לדבריו, "ההדחה לא חוקית ולא חוקתית". לטענתו, מדובר ב"התאבדות פוליטית" של הדמוקרטים, שלא תתרום לניצחונם בבחירות. "אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות מרושע, רמאויות והונאות, חברי בית הנבחרים מנסים לבטל את ההצבעה של עשרות מיליוני אמריקנים פטריוטים", אמר טראמפ בעצרת שנמשכה שעתיים שלמות והייתה לארוכה ביותר שלו אי-פעם.

תגיות:דונלד טראמפולדימיר פוטיןאוקראינה גייט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה