חדשות בארץ

סופי: נעמה הושלכה ל-7 שנות מאסר בכלא הרוסי; נתניהו שוחח עם אמה

"אין צדק, זאת רוסיה", אמרה אמה של נעמה יששכר, שפרצה בבכי יחד עם בני משפחתה בעת הקראת גזר הדין. ראש הממשלה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". למרות עמדת ההגנה כי זכויותיה של יששכר הופרו באופן בוטה במהלך החקירה ברקע העובדה כי אינה דוברת השפה, ולא קיבלה ייעוץ משפטי, בית המשפט קבע כי לא נעשו הפרות

נעמה במהלך הדיון היוםנעמה במהלך הדיון היום
אא

בית המשפט המחוזי במוסקבה דחה הערב (חמישי) את ערעורה של נעמה יששכר, וקבע כי העונש שנגזר עליה – 7 שנות מאסר וחצי, יישאר על כנו. במהלך הדיון, שנמשך שעות ארוכות, חזרה בה יששכר מהודאתה וטענה כי אולצה לחתום על מסמך ברוסית בלא שהוסבר כי מדובר במסמך הודאה, והכחישה כי הייתה מודעת להחזקתה את החומר האסור. עוד אמרה כי סנגוריה הקדומים הטעו אותה וזייפו את המסמך.

"אין צדק, זאת רוסיה", אמרה אמה, יפה, בתום הדיון. "אנחנו נוציא אותך, עוד כמה ימים", הוסיפה האם, שפרצה בבכי יחד עם בני משפחתה בעת הקראת גזר הדין. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם האם, לה אמר כי "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". קודם לכן התלוננה נעמה, שדיברה מתוך תא זכוכית באולם שבו התקיים הדיון, כי "ההרשעה תהרוס את כל הטוב שבניתי בחיים בגלל פשע שלא עשיתי".

נעמה יחד עם אמה, יפהנעמה יחד עם אמה, יפה

הממונה על שגרירות ישראל ברוסיה, יעקב לבנה, שנכח בדיון, אמר לאחר הקראת גזר הדין: "אני חושב שכמו כולנו, אני מאוכזב. יחד עם זאת, היחסים שלנו עם רוסיה איתנים וחשובים".

חרף עמדת ההגנה כי זכויותיה של יששכר הופרו באופן בוטה במהלך החקירה ברקע העובדה כי אינה דוברת השפה, ולא קיבלה ייעוץ משפטי, בית המשפט דחה את הדברים וקבע כי לא נעשו הפרות.

בתום הדיון יששכר פנתה בשנית אל השופטים: "לפני שעולים לטיסה בחברה ישראלית, נוסעים נשאלים האם הם לוקחים איתם משהו בתיק או שלמישהו הייתה גישה לתיק שלהם. האם הם ארזו את התיק בעצמם, האם מישהו נתן להם משהו להעביר. השאלות האלה נשאלות מכיוון שזה נפוץ להחליף בתרבות הישראלית להחליף מתנות וחפצים מסוימים בין חברים. השאלות האלה אינן 'מאשימות' אלא באות להגיע כדי להעלות מודעות".

יששכר, צעירה ישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי לאחר שנתפס בתרמילה כמות זעירה של חומר אסור בחניית ביניים ברוסיה, אמרה בדיון כי הבהירה לחוקרים כי ראתה את החומר לראשונה כשהוא הוצא מתיקה, אך הם לא התייחסו לטענותיה, שנמסרו ללא מתורגמן או פרקליט. כעת, תוכל יששכר לבקש לרצות את עונשה בישראל או לערער במקביל לבית הדין האירופי לזכויות אדם.

לקראת סוף הדיון היא אמרה כי לא התכוונה לחצות את הגבול, ונעצרה עם מעברה בדלפק העלייה למטוס. לדבריה, כשראתה שהוא אותר בתיקה היא הניחה שדי בכך שהיא תואשם, על אף שהיא לא מכירה את החוק הרוסי. "לאחר שלמדתי את המקרה והבנתי מעורכי הדין את החוק הרוסי והסעיף הרלוונטי, אני יודעת בבירור שבמקרה שלי אין תחום אפור – המקרה שלי ברור לחלוטין, הראיות מראות שאני חפה מפשע", אמרה, "בעיקר כאשר המדינה שהגעתי ממנה והמדינה שהתכוונתי לחזור אליה העניין אינו בר ענישה". יששכר נעצרה בנמל התעופה במוסקבה בעת שחזרה מהודו והמתינה לטיסת מעבר לתל אביב.

תגיות:נעמה יששכררוסיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה