חדשות בארץ

שעות גורליות: בית המשפט במוסקבה דן בערעורה של נעמה יששכר

יששכר, הכלואה ברוסיה מאז אפריל, טענה בדיון כי אולצה לחתום על מסמך ברוסית בלא שהוסבר כי מדובר במסמך הודאה, והכחישה כי הייתה מודעת להחזקתה את החומר האסור. סנגוריה אמרו בדיון כי בית המשפט בערכאה ראשונה התעלם בפסק דינו מעדותו של השוטר שהעביר אותה מעבר למכס, לשטח רוסיה, שהצהיר כי היא לא הבריחה דבר וגם לא חצתה את הגבול. לדבריהם, על בית המשפט לפסול את תצהיריהם של שני עדי התביעה, לאחר שנטען כי הם נמסרו בתיאום עם החוקרים

יששכר בדיון היום בבית המשפטיששכר בדיון היום בבית המשפט
אא

בית המשפט המחוזי במוסקבה דן בשעות אלה (חמישי) בערעורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי לאחר שנתפס בתרמילה כמות זעירה של חומר אסור בחניית ביניים ברוסיה, וההחלטה צפויה להתקבל עוד היום. יששכר טענה בדיון, באמצעות מתורגמן, כי אולצה לחתום על מסמך ברוסית בלא שהוסבר כי מדובר במסמך הודאה, והכחישה כי הייתה מודעת להחזקתה את החומר האסור. לדבריה, למרות שהבהירה זאת לחוקרים, הם לא התייחסו לטענותיה, שנמסרו ללא מתורגמן או פרקליט. אם ערעורה יידחה, יששכר תוכל לבקש לרצות את עונשה בישראל או לערער לבית הדין האירופי לזכויות אדם.

יששכר, הכלואה ברוסיה מאז אפריל, אמרה לשופטים לקראת סוף הדיון כי היא לא התכוונה לחצות את הגבול, ונעצרה עם מעברה בדלפק העלייה למטוס. לפי יששכר, כשראתה שהוא אותר בתיקה היא הניחה שדי בכך שהיא תואשם, על אף שהיא לא מכירה את החוק הרוסי. "לאחר שלמדתי את המקרה והבנתי מעורכי הדין את החוק הרוסי והסעיף הרלוונטי, אני יודעת בבירור שבמקרה שלי אין תחום אפור – המקרה שלי ברור לחלוטין, הראיות מראות שאני חפה מפשע", אמרה, "בעיקר כאשר המדינה שהגעתי ממנה והמדינה שהתכוונתי לחזור אליה העניין אינו בר ענישה". יששכר נעצרה בנמל התעופה במוסקבה בעת שחזרה מהודו והמתינה לטיסת מעבר לתל אביב.

"הכריחו אותי לחתום על מסמך ברוסית והוספתי בכתב יד שאני לא מבינה את השפה והשאלות ששאלו אותי. אני רוצה להדגיש, לא הייתה לי כוונה להעברת סם לרוסיה וגם פיזית לא יכולתי לעשות זאת כי לא עברתי את הגבול לשטח רוסיה. אני רוצה להבהיר שכשהודיתי באשמה – הודיתי שמצאוהו בתיק שלי, ולא יותר. לא הייתה לי שום כוונה להבריח דבר לשטח רוסיה מה גם שלא עברתי את תחום המכס ולא ביקשתי את ציודי בשטח הרוסי. ההוכחה היא שנעצרתי באזור הקונקשן בזמן שניסיתי לעלות לטיסה שלי. הייתי תחת הרושם המוטעה שהמקרה שלי נמצא באזור האפור, אך לבסוף הפללתי את עצמי", הצהירה יששכר בפני השופטים.

נעמה יחד עם אמה, יפהנעמה יחד עם אמה, יפה

סנגוריה אמרו בדיון כי בית המשפט בערכאה ראשונה התעלם בפסק דינו מעדותו של השוטר שהעביר אותה מעבר למכס, לשטח רוסיה, שהצהיר כי היא לא הבריחה דבר וגם לא חצתה את הגבול. לטענתם, התביעה לא סיפקה הסברים לאופן שבו נעמה הבריחה את החומר, ונוכח זאת לא ניתן להרשיע אותה בהברחה. עוד ציינו פרקליטיה כי הקלטת החקירה מעלה כי אין קשר בין הנאמר בו לבין המציאות.

מנגד, השופטת תמרה בונדרנקו ציינה את הודאתה החלקית של יששכר, ולא הייתה מוכנה לעיין בראייה החדשה שהציגה ההגנה. סנגורה, ודים קלובגנט, ביקש מבית המשפט לפסול את תצהיריהם של שני עדי התביעה, לאחר שנטען כי הם נמסרו בתיאום עם החוקרים. עם זאת, קלובגנט, כמו גם סנגורה השני – וולרי זינצ'נקו, אמרו השבוע במסיבת עיתונאים כי "המשחק לא מכור" והביעו אמון במערכת המשפט המקומית ובעצמאותה, לצד דבריהם כי הליך הרשעה היה פגום מיסודו.

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי

אתמול, יממה לאחר שהבטיח "להביא את נעמה יששכר הביתה", גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגישו כי "זה ייקח עוד זמן". היום הגיעה לישראל משלחת רוסית קונסולרית, לדיונים שנקבעו מראש בנושא עיכובם של תיירם מרוסיה וישראל. לפי גורמים מדיניים, ישראל תעלה בדיון את עניינה של יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי ברוסיה בשל הברחת כמות זעירה של חומר אסור לרוסיה בעת חניית ביניים, ותבקש להבטיח כי אזרחי שתי המדינות המבקשים לבקר למטרות תיירות ופגישות עסקיות יוכלו לעשות כן בלי להסתכן בהתנכלויות.

בחדשות 12 הובאו ציטוטים של בכירים ישראלים שהאזינו לנתניהו שלשום, ומתחו ביקורת חריפה על הכרזתו. "מההיכרות שלנו עם הרוסים, הם ודאי לא אהבו את ההצהרה הזאת. לא ככה פועלים מול הרוסים, שאצלם דברים נסגרים בחדרים סגורים ולא מול התקשורת. השילוב של הנושא הרגיש הזה בקמפיין פוליטי פנימי לא מסייע לנעמה", אמרו הבכירים.

תגיות:נעמה יששכררוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה