חדשות בארץ

הישג ישראלי: גרמניה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור

בחלק מהמדינות שהוציאו את הארגון הלבנוני אל מחוץ לחוק הותרה פעילותו הפוליטית של הארגון, ובחקיקה הגרמנית החדשה נשללה פעילותן של כל זרועות הארגון. שגריר ארה"ב בגרמניה: "מוכנים להעניק כל סיוע שיידרש לממשלה כדי שתוכל ליישם את האיסור ולהמשיך לסייע בכל מאמץ לדחוק את ארגון הטרור החמוש בעולם בשטחה של גרמניה"

נסראללה נסראללה
אא

הפרלמנט בגרמניה הצביע היום (חמישי) בעד הוצאתו של כל זרועות ארגון חיזבאללה אל מחוץ לחוק, ולאסור כליל את פעילותו על אדמת גרמניה. "אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע שיידרש לממשלה (הגרמנית) כדי שתוכל ליישם את האיסור ולהמשיך לסייע בכל מאמץ לדחוק את ארגון הטרור החמוש בעולם בשטחה של גרמניה", אמר שגריר ארצות הברית בגרמניה, ריצ'ארד גרנל, שהוסיף כי ההחלטה מכירה "בחורבן שמביא הטרור הבינלאומי של חיזבאללה", ומכירה בצורך לבלום את חיזבאללה בכל שטח אירופה.

ב-2013 הסכימו מדינות האיחוד האירופי להכיר בזרוע הצבאית של חיזבאללה כארגון טרור, והוסיפו אותו לרשימת ארגוני הטרור. בשל כך, על הארגון מופעלות סנקציות כגון הקפאת נכסים שמחזיק הארגון בתחומי 28 המדינות החברות. זולת גרמניה, הארגון הלבנוני הוכרז כישות טרור על ידי ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, הולנד, ארגנטינה, מדינות המפרץ והליגה הערבית. עם זאת, בחלק מהמדינות הותרה פעילותה של הזרוע המדינית של הארגון.

עד כה לא התייחסה הממשלה הגרמנית לחיזבאללה כארגון טרור, אם כי ב-2005 אישר בית המשפט את גירושו של פעיל חיזבאללה מהמדינה, בנימוק כי הארגון מוביל את המאבק בישראל "תוך זלזול ברוטאלי בחיי אדם". שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כרך היום בין החקיקה לבין פיגוע הדריסה ב-2016 שהוביל למותם של 12 בני אדם. "שלוש שנים לאחר המתקפה האכזרית, בואו נחשוב על ההרוגים ועל מי שנפצע. הכאב והיגון יישארו. לעולם לא נשכח את הקורבנות", אמר מאס.

באוגוסט הודיעה ממשלת פרגוואי כי חיזבאללה, כמו גם חמאס בעזה, יוכרו כארגוני טרור. למרות הקשרים החמים בין ישראל לפרגוואי, ההודעה הפתיעה את ירושלים, זאת בשל משבר דיפלומטי חריף שהתגלע בין המדינות בספטמבר אשתקד, אז סגרה ישראל את השגרירות בבירה אסונסיון, זאת בעקבות החלטתה להחזיר את השגרירות שלה מירושלים לתל אביב.

הודעת פרגוואי על הוצאתו של ארגון הטרור הלבנוני אל מחוץ לחוק הינו המשך ישיר להחלטת ממשלת בריטניה בחודש פברואר, שהוציאה גם את הזרוע המדינית של חיזבאללה מחוץ לחוק, וקבעה שחיזבאללה על כל זרועותיו הוא ארגון טרור לכל דבר. ההחלטה, שעברה בלחץ ישראלי, נועדה לרוקן את כל כיסי התמיכה שנשארו לארגון בקרב כמה מדינות מערב, ובכך פתחה פתח לעוד מדינות  ללכת בעקבותיה. בישראל מתמקדים כיום במדינות דרום אמריקה, שם מפעיל הארגון רשתות סחר בסמים כדי לממן פעילויות טרור, וצפוי כי המדינה הבאה תהיה ברזיל. "אנחנו לוחצים בהרבה מקומות כדי שיאמצו את ההחלטה", אמר גורם במשרד החוץ.

ביוני נפגש מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ודחק בה ללכת בדרכה של בריטניה ולהכריז על חיזבאללה כארגון טרור. "אנו מקווים לקבל את עזרתה של גרמניה, ודיברנו על זה היום, בהכרה בחיזבאללה כישות מאוחדת ולהוציא אותה מחוץ לחוק בגרמניה, כפי שעשתה בריטניה מוקדם יותר השנה", אמר פומפאו בשיחה עם עיתונאים.

תגיות:חיזבאללהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה