חדשות בארץ

בית הדין של הליכוד: לערוך פריימריז גם לרשימה לכנסת

בעקבות עתירות שהוגשו נגד החלטת מרכז הליכוד לבטל את הבחירות המקדימות לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת, הורה בית הדין של התנועה כי יש לקיים את הפריימריז. ככל הנראה, צפוי דיון נוסף בסוגיה, בהרכב מורחב של בית הדין. יו"ר המרכז, חיים כץ: "מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח"

פריימריז בליכוד, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)פריימריז בליכוד, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית הדין של הליכוד הורה היום (חמישי) לערוך בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת ה- 23, ולא להסתפק בבחירות לראשות הרשימה שיתקיימו בעוד שבוע. זאת בניגוד לסיכום אליו הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, לפיו לא ייערכו פריימריז, ורשימת המועמדים תהיה לכנסת זהה לזו שהוצגה בבחירות הקודמות שנערכו בחודש ספטמבר.

ביטול הפריימריז לרשימת הליכוד אושר בתחילת החודש בישיבת המרכז, אולם בית הדין של המפלגה קבע – בעקבות עתירות שהוגשו לפתחו – כי צעד זה מנוגד לחוקת הליכוד, המצריכה לערוך בחירות. על פי פסיקתו, "לצורך קבלת החלטה לביטול בחירות מקדימות-פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת, יש לקיים הליך מלא של שינוי ו/או תיקון החוקה, בין על ידי הוראה שעה ובין בדרך אחרת. ככל שלא יתבצע הליך לשינוי ו/או תיקון חוקה כמפורט לעיל, יש לקיים לאלתר בחירות מקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה- 23, בסדר זמנים כפי שייקבע על ידי רשויות התנועה". ככל הנראה, צפוי שיוגש ערעור על ההחלטה, ויתקיים דיון נוסף בסוגיה בהרכב מורכב של בית הדין.

בתגובה להחלטת בית הדין, אמר כץ כי "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח, והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

חבר הכנסת גדעון סער הגיע אתמול בבוקר למצודת זאב בתל אביב, והגיש באופן רשמי את מועמדותו לראשות הליכוד. "הבחירה שעומדת בפני חברי התנועה ברורה מאוד", אמר. "בחירה בנתניהו בתנאים הקיימים היא בחירה ביו"ר אופוזיציה. בחירה בי היא בחירה בהמשך שלטון הליכוד, ביכולת להקים ממשלה חזקה ויציבה ולאחד את העם".

סער התייחס בדבריו לגריעתם של אלפי חברי ליכוד מספר הבוחרים של המפלגה בשבועות האחרונים, והגדיר את התופעה כ"שיבושים חמורים". הוא הוסיף ומתח ביקורת על הפרת סיכום שהושג, לדבריו, לקראת הפריימריז, לפיו חברי הליכוד יוכלו להצביע בכל מקום ברחבי הארץ: "מכיוון שהבחירות ביום חופש, יש לזה חשיבות יתירה. אם זה לא יקרה, המשמעות היא שבפועל תישלל אפשרות הבחירה מרבבות חברי הליכוד". סער הבהיר, כי ימשיך להיאבק למען קיומן של בחירות "הוגנות ודמוקרטיות".

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה