חדשות בארץ

"דיקטטורה שיפוטית השתלטה על המערכת"

שר התקשורת דודי אמסלם מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיצא נגד כוונתו של שר המשפטים אמיר אוחנה למנות את אורלי בן ארי גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה: "מנדלבליט חצה קו אדום, הוא מדרדר את המערכת הדמוקרטית כמה צעדים נוספים אל התהום"

מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד) התייחס הבוקר (חמישי) לסערה בעקבות החלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה למנות את עורכת הדין אורלי בן ארי גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה. אתמול, דקות לפני תחילת טקס הפרידה מפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, הוציא שופט בג"ץ, מני מזוז, צו מניעה זמני להקפאת מינויה של בן ארי, וזאת במענה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.

בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, תקף אמסלם בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על רקע התנגדותו למינויה של בן ארי, ובעקבות כתב האישום שהגיש נגד נתניהו. "אני קודם כל פטריוט ישראלי, המדינה חשובה לי יותר מהליכוד", הצהיר. "הבעיה האקוטית ביותר היום במדינה הוא הסיפור של מערכת המשפט בכללותה – גם בית המשפט העליון, גם הפרקליטות וגם המשטרה יצאו מהאיזונים. שלושת הגופים האלו חשובים מאוד, בלעדיהם אין דמוקרטיה – אבל גם בלי נבחרי הציבור אין דמוקרטיה".

"אנחנו חיים היום בעולם ערכים הפוך. הסמכות החוקית למנות ממלא מקום היא של שר המשפטים", הדגיש אמסלם. הוא הוסיף בציניות, כי "עוד מעט מנדלבליט יפזר את הממשלה, אולי גם ייקח את התיקים וינהל אותם. יש פה כאוס, יש פה דיקטטורה שיפוטית שהשתלטה על המערכת. במקום שתשאלו את היועץ המשפטי איזו סמכות הוא לקח לעצמו לעבור על החוק, אתם שואלים את שר המשפטים".

"זו חוצפה, אפילו לא מנסים להסתיר אותה. מנדלבליט חצה קו אדום", האשים אמסלם. "גם השמאלנים שמוחאים לו כפיים יודעים שהוא טועה, יודעים שהוא מדרדר את המערכת הדמוקרטית כמה צעדים נוספים אל התהום. הם לא מבינים שיום אחד זה יחזור אליהם כבומרנג במקום אחר".

בהמשך דבריו גיבה שר התקשורת את ראש הממשלה נתניהו מול כתב האישום שהוגש נגדו, וטען כי מדובר בתפירת תיקים: "במשך ארבע שנים מנהלים בעיתונות קמפיין בולשביקי נגד ראש הממשלה, במשמרת של מנדלבליט, שהמערכת שלו היא המדליפה הראשית. אפילו ברוסיה הקומוניסטית לא התנהלו כך, ומנדלבליט כאילו לא רואה ולא שומע כלום. קם אזרח בבוקר במדינת ישראל, וחושב שראש הממשלה שלו עבריין – והכל שקר. הומצאו שלושה תיקים הזויים".

"הייתה פה שטיפת מוח כל יום במשך ארבע שנים", הצהיר אמסלם. "איך ראש הממשלה יכול לקבל משפט צדק בסיטואציה הזו?". בתשובה לשאלה האם נתניהו צריך לבקש חסינות, ציין אמסלם כי זו החלטה אישית שעל ראש הממשלה לקבל: "אם הוא ישאל אותי, אגיד לו מה עמדתי".

כזכור, שר המשפטים אוחנה הודיע שלשום כי החליט למנות את המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עורכת הדין אורלי בן ארי גינזברג, לממלאת מקום פרקליט המדינה: "אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל כך חשובה הזו". החלטתו של אוחנה התקבלה בניגוד לדעתו של מנדלבליט, שטען כי על השר להימנע ממעורבות במינוי, וכי עליו לקבל את המלצתו למנות לתפקיד את עורך הדין שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. היועץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת חריפה על החלטתו של השר: "כפי שהבהרתי לך בפגישותינו בנושא, עמדתי המשפטית היא שבנסיבות העניין, מינויה של עו"ד בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות, ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשר את המינוי".

תגיות:דודי אמסלםאביחי מנדלבליטאמיר אוחנהפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה