כתבות מגזין

"יהודים חילונים חייבים לכבד את הדתיים"; הבלוגר הסעודי בראיון סוער להידברות

מוחמד סעיד, הבלוגר הסעודי, מסביר את חשיבות שמירת השבת, את ההערכה שלו לדת, וכמובן שהוא לא מצליח להסתיר את אהבתו לביבי. שיחה בלעדית

  • כ"א כסלו התש"פ
אא

"כי מציון תצא תורה..." אבל עד היכן היא תגיע? אפילו בהידברות הופתעו כאשר התפרסמה תמונה מסעודיה בה יושב לו מוחמד סעוד המכונה בפי הישראלים 'הבלוגר הסעודי', כשהוא עושה סלפי עם עלון הידברות מפרשת ויצא. עלוןהידברות אינו יוצא בשפה הערבית, אבל את הבלוגר הסעודי שום דבר אינו מפחיד. יצאנו להתחקות אחר מוחמד ולשמוע על הקשר המעניין שלו לישראל, להידברות וליהדות.

 

מתי הבנת שאתה אוהב את עם ישראל?

"התחלתי לאהוב את ישראל מרגע שראיתי מה הולך ברשתות החברתיות בכל העולם. הבנתי שכל החדשות הן מוטות ולא אמתיות, אף אחד אינו מקנא לאמת, אלא הכל מושפע מאינטרסים ופוליטיקה. זה כאב לי מאוד ולכן התחלתי ליצור קשר עם ישראלים בפייסבוק, ושם הם דיברו איתי על הכל".

אבל אתה גר בסעודיה, לא בישראל, איך זה שאתה לא מפחד מהסביבה?

"אני מפחד רק מאלוקים, הסביבה שלי כאן בסעודיה היא סביבה נפלאה מאוד, לא כולם מסכימים איתי או תומכים, אבל זו זכותם לחשוב איך ומה שהם רוצים. אני אומר את דעתי ולא מפחד מאף אחד".

אתה יודע שיש בישראל דתיים וחילונים?

"בטח שאני יודע, יש כל מיני מגזרים – שמאלנים, ימנים וגם אנשים שנחשבים שהם במרכז ולא ממש יודעים מה להצביע בבחירות. יש חרדים וגם דתיים, איך שאני רואה את הדברים יש הרבה דתיים שהם פחות חזקים בדת מהחרדים".

מה אתה רוצה לומר לחילונים?

"אני רוצה לומר ליהודים החילונים שגרים במדינת ישראל, שהם צריכים להודות לאלוקים שהוא נתן להם מדינה, ושהם חייבים לכבד את האנשים הדתיים".

מה אתה רוצה לומר לדתיים ולחרדים?

"הדתיים והחרדים במדינת ישראל, שומרים מאד על האדמה של ישראל, ואני רוצה לומר להם: 'כל הכבוד לכם, על המלחמה והרצון לבנות עוד ועוד, ללא הפסקה".

 

הבלוגר הסעודי טוען שלהבנתו ברגע שכל העולם מתנהל דרך המסך, אז זה לא משנה באמת היכן אתה יושב פיזית. זה מה שמוביל לכך שהוא מכיר את תופעת החזרה בתשובה באופן כל כך ישיר, על אף הריחוק בין המדינות.

"תופעת החזרה בתשובה היא חשובה מאוד, אני חושב שחשוב מאוד להביא אנשים לדת", הוא טוען, "יש אנשים שלא מבינים כמה טוב שיש שבת וחשוב לפקוח להם את העיניים. אגב, אצלי בפייסבוק ובטוויטר ובאינסטגרם אין כמעט כלום בשבת, כל הימין כמעט שומר שבת, השמאל הרבה פחות, ומאד משעמם לי בשבת כשהימין לא נמצא ברשת, אבל אני יודע שאנשים עם המשפחה שלהם אז זה מאוד חשוב".

אולי אתה מזמין רב של הידברות למסור הרצאה בסעודיה?

"יום אחד אינשאללה".

ומה אתה אומר על המצב הפוליטי בארץ?

"בלגן שלא נגמר, כל יום יש חדשות אחרות, אני אישית תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, ואני יודע שהוא יהיה זכאי בבית המשפט. בני גנץ הוא איש טוב שצריך לעזוב את יאיר לפיד וללכת עם נתניהו".

למה שלא תעשה עלייה לישראל?

"אני סעודי וטוב לי בריאד, במדינה שלי, אתם בסוף תהיו בסדר עם ממשלה חזקה שהימין יקים, אינשאללה".

לסיום, יש כל כך הרבה אינטרסים משותפים בין ישראל לסעודיה, אז למה שלא יעשו ביניהן הסכם שלום?

"הן עושות הרבה דברים ביחד שאנחנו לא יודעים. להבנתי לאחר שתהיה התקדמות מול הפלסטינים אז החלום של שלום בין המדינות יוכל להתממש".

 

מה עשו שני חרדים בביתו של מוחמד סעוד? צפו

 

תגיות:יהדותבלוגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה