חדשות בעולם

ארצות הברית: בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ, ההכרעה תגיע לסנאט

הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים של ארצות הברית הצביע בעד הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ מתפקידו. ההכרעה עוברת כעת לסנאט, בו צפוי הרוב הרפובליקני למנוע את הדחתו בפועל של הנשיא. טראמפ: "מתקפה על אמריקה ומתקפה על המפלגה הרפובליקנית"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע הלילה (חמישי) בעד הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ, וזאת בשל מעורבותו בפרשת אוקראינה-גייט. הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים אישר את שני סעיפי ההדחה, בהם מואשם טראמפ בניצול לרעה של תפקידו כנשיא ובשיבוש פעילותו של הקונגרס.

טראמפ הינו הנשיא השלישי בהיסטוריה של ארצות הברית, שבית הנבחרים מצביע על הדחתו. קדמו לו אנדרו ג'ונסון ב- 1867 וביל קלינטון ב- 1998. כמו במקרים של קודמיו, גם במקרה של טראמפ ההחלטה בבית הנבחרים לא צפויה להבשיל לכדי הדחתו בפועל, שכן ההליך עובר כעת למשפט בסנאט, בו דרוש רוב של שני שלישים – 67 סנאטורים – כדי להרשיע את הנשיא ולהדיחו מתפקידו. הסנאט נשלט על ידי המפלגה הרפובליקנית, כך שסיכוייהם של הדמוקרטים להדיח את טראמפ קלושים.

בתום הדיון בבית הנבחרים אמרה היו"ר, ננסי פלוסי (המפלגה הדמוקרטית), כי "ה- 18 בדצמבר הוא יום גדול לחוקת ארצות הברית". טראמפ, שנאם בעצרת במישיגן, הגיב: "ננסי פלוסי המשוגעת והדמוקרטים בבית הנבחרים יישאו לנצח אות קלון. אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות, הבית התחתון ניסה הלילה להפוך את רצונם של מיליוני אמריקנים פטריוטים שהצביעו בקלפי".

מוקדם יותר אתמול, התייחס טראמפ לדיון הסוער והארוך שנערך בבית הנבחרים בטרם ניגשו חבריו להצבעה, ותקף את המפלגה הדמוקרטית. "שקרים כל כך נוראים של השמאל הרדיקלי", כתב בטוויטר. "זו מתקפה על אמריקה ומתקפה על המפלגה הרפובליקנית".

סעיפי האישום נגד טראמפ מתייחסים לפרשה שהחלה בחודש יולי, כאשר שוחח בטלפון עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בעקבות תלונתו של קצין מודיעין, שזכה למעמד של חושף שחיתויות, נחשד טראמפ כי הפעיל לחץ על זלנסקי על מנת לשכנעו להורות על פתיחת חקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ובנו האנטר, בחשד למעורבות בשחיתות בחברת אנרגיה אוקראינית בה עבד ביידן הבן. על פי החשד, הלחץ כלל הוראה של טראמפ להקפיא את העברתם של כספי סיוע לאוקראינה בסך של כ- 400 מיליון דולר.

בסוף חודש ספטמבר הודיעה יו"ר בית הנבחרים על פתיחתו של הליך הדחה רשמי נגד טראמפ. בנאום שנשאה לאומה, אמרה פלוסי כי "הנשיא חייב לתת דין וחשבון, אף אחד אינו מעל לחוק. מעשיו הם בגידה בשבועת תפקידו, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה בטוהר הבחירות". טראמפ מצדו טען כי מדובר ב"הפיכה, שנועדה לשלול מבני העם את כוחם, את הצבעתם, את החירויות שלהם, את התיקון השני לחוקה, את הדת והצבא, את חומת הגבול ואת הזכויות שאלוקים העניק להם כאזרחי ארצות הברית".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפהדחהבית הנבחרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה