חדשות בארץ

אחרי 80 שנה: תגלית בהר הזיתים, מתקופת שליטת הירדנים - מרגשת את הרשת

תגלית מדהימה בהר הזיתים: במסגרת עבודות שיקום התגלו השבוע עשרות מצבות שהיו קבורות תחת ערימות גדולות של עפר. המצבות כוסו על ידי הירדנים ששלטו באותה תקופה בארץ, בערמות של עפר, והם אף תכננו להקים חניון ותחנת דלק באזור 

אא

תגלית מדהימה בהר הזיתים: במסגרת עבודות שיקום מטעם עמותת אלע"ד - התגלו השבוע עשרות מצבות שהיו קבורות תחת ערימות גדולות של עפר, ככל הנראה מהתקופה של השלטון הירדני בארץ. 

המצבות התגלו בבית העלמין של הר הזיתים, על ידי משפחות שכולות שיקיריהם קבורים בהר הזיתים. "72 חיכיתי לרגע הזה", אמרה השבוע דבורה ארצי, שקברה של סבתה נחשף אף הוא במסגרת החפירות. "הייתי כבר על סף ייאוש, ואני מאוד שמחה שהקבר התגלה". ככל שהשנים עברו איבדה ארצי את התקווה שהקבר אכן יימצא אי פעם, למרות שידעה במשך שנים כי סבתה קבורה למרגלות יד אבשלום. 

 כשסבתה נפטרה בשנת 1947 - שנה לפני שהירדנים כבשו את האזור במלחמת העצמאות, ארצי הייתה ילדה והיא לא זכתה לבקר בקברה. על פי הדיווחים, הירדנים התכוונו להקים על האזור כולו חניון ותנת דלק, ולכן גם כיסו בעפר את כל המצבות. אך כאשר הירדנים יצאו מן הארץ בשנת 1967 - נעצרו גם התוכניות הללו. 

"סוף סוף יהיה לנו קבר לפקוד", סיכמה בשמחה. "הייתי מאוד קשורה אליה. היא הייתה סבתא אוהבת ומחבקת, ונשארו לי המון זכרונות ממנה", היא מסכמת. 

תגיות:הר הזיתיםתגלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה