חדשות בארץ

רשות המסים שמה את היוטיוברים על הכוונת: "לא ידעתי שאני צריך לדווח"

מבצע גדול של רשות המסים שנעשה במשך יומיים - אסף מידע על הכנסותיהם של מאות בלוגרים, יוטיוברים ובעלי עסקים ברשתות החברתיות והגיע למסקנה כי רווחים של אלפי שקלים, אינם מדווחים

אא

מבצע גדול של רשות המסים שנעשה במשך יומיים - אסף מידע על הכנסותיהם של מאות בלוגרים, יוטיוברים ובעלי עסקים ברשתות החברתיות והגיע למסקנה כי רווחים של אלפי שקלים, אינם מדווחים. 

הבדיקות נעשו תוך הצלבת מידע ונתונים שונים על עסקים וירטואליים, ובהן נמצא כי חלק מן העסקים הללו מקבלים משכורת מגוגל ומהרשתות החברתיות, אך לא מדווחים עליהן. כך למשל נמצא יוטיובר שהרוויח מגוגל 100 אלף שקלים שלא רק שלא דווחו בספרי העסק - הוא הצהיר כי בכוונתו לסגור את התיק. יוטיוברית נוספת שנשאלה היכן רישומי ההכנסות שלה, השיבה כי אין לה כאלו - זאת למרות שהרוויחה מדי חודש תשלום קבוע מגוגל על הסרטונים שהפיצה. 

"לא ידעתי שצריך להוציא קבלות על הכנסות כאלה", אמר בן זוגה של מאמנת כושר ידועה, שנהגה להעלות את הסרטונים לערוץ היוטיוב שלה מבלי לעדכן את רשות המסים בהכנסות שלה מגוגל. 

שף שגם הוא העלה את הסרטונים שלו ליוטיוב והרוויח 62 אלף ש"ח בתוך שנתיים, טען כי לא ידע שצריך לדווח על הסכום כעת, אלא רק בסוף השנה. "חשבתי שאני צריך להוציא קבלה ולרשום בספרים רק בסוף השנה, כי זה כסף שהתקבל מחו"ל. טעיתי, אני מצטער", אמר. 

 

תגיות:יוטיובמסיםהכנסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה