חדשות בעולם

סקר: יותר מ-50% תומכים בהליך ההדחה. טראמפ: "השיגו סוקר חדש"

לצד זאת, טראמפ קיבל עידוד מהנתון שלימד כי 45% הביעו בו תמיכה, זאת, בהשוואה לסקר האחרון שאמד את התמיכה בו ב-42%. מדובר במגמת עלייה שהחלה עם הסקר שפורסם בתחילת השנה, אז עמד שיעור התמיכה בנשיא על 43%. טראמפ: "הסקר תמיד לא מדוייק. כל כך מוטה לטובת הדמוקרטים. מגוחך – אותו הדבר קרה בשנת 2016. הם טועים לחלוטין"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

54% מכלל אזרחי ארצות הברית תמכים בהליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ –  כך עולה מסקר שפורסם אתמול (ראשון) ברשת "פוקס ניוז" השמרנית, הידועה באהדתה הרבה לנשיא. בעוד 50% מאמינים שיש להדיח את טראמפ, 4% נוספים תומכים בהליך עצמו המתנהל בבית הנבחרים, אך מתנגדים לכך שזה יוביל לסיום כהונתו של הנשיא. 41% מהנשאלים התנגדו להליך ההדחה.

לצד זאת, טראמפ קיבל עידוד מהנתון שלימד כי 45% הביעו בו תמיכה, זאת, בהשוואה לסקר האחרון שאמד את התמיכה בו ב-42%. מדובר במגמת עלייה שהחלה עם הסקר שפורסם בתחילת השנה, אז עמד שיעור התמיכה בנשיא על 43%.

בשבוע שעבר פרסם בית הנבחרים את סעיפי האישום נגד טראמפ, לפיהם ניצל לרעה את סמכותו, ופעל לשיבוש חקירת הקונגרס בנושא. לפי הסקר, 53% מאמינים שהנשיא אכן ניצל לרעה את כוחו, ו-48% בכך ששיבש את ההליך בקונגרס. בנוסף, 45% סבורים כי טראמפ קידם עסקת שוחד באופן שהתנהל מול מקבילו האוקראיני ולדימיר זלנסקי. במענה לשאלה האם נשיאים בדרך כלל מבקשים ממנהיגים זרים לחקור את יריביהם הפוליטיים, 58% השיבו שלילית, 22% חיובית, ו-20% ענו שאינם בטוחים.

טראמפ מיהר להגיב לסקר של הערוץ האהוב עליו ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "הסקר תמיד לא מדוייק. כל כך מוטה לטובת הדמוקרטים. מגוחך – אותו הדבר קרה בשנת 2016. הם טועים לחלוטין. השיגו סוקר חדש!"

בשבוע שעבר תמו השימועים בוועדת המשפט, החוקרת את החשד כי טראמפ לחץ על אוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, ג'ו ביידן, ובנו, האנטר, שהיו מעורבים בעסקיה של חברת הגז האוקראינית "בוריסמה", ואף התנה בכך את הסיוע הביטחוני לקייב, כמו גם את ביקורו של זלנסקי בבית הלבן. החקירה עברה מוועדת המודיעין לוועדת המשפט, שתקבע האם להמליץ לסנאט להצביע על הדחתו של נשיא ארצות הברית. ועדת המודיעין תיארה במסמך מעל לחודשיים של עדויות שנתנו בכירי ממשל וביטחון בדלתיים סגורות ופתוחות, שהעידו על קמפיין לחץ שהפעילו טראמפ ואנשיו על הנשיא האוקראיני.

על השאלה מדוע החליט בית הנבחרים לפתוח בהליך הדחה דווקא עכשיו – בעת שטראמפ מתמודד על כהונה שנייה, השיב יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף: "למה לא תיתנו לו לרמות פעם נוספת? למה לא לאפשר לו לגייס עזרה מחוץ שוב? זו משמעות השאלה הזו". הוא טען כי גם בימים אלו טראמפ ממשיך לפגוע בטוהר הליך הבחירות. לדבריו, הודעתו האחרונה של הנשיא, לפיה הוא חוזר בו מהכוונה להעיד בבית הנבחרים, מהווה "תקדים מסוכן" לנשיאים הבאים שיוכלו, לדבריו, להתנהל באופן מושחת בלי פיקוח.

"אין ערעור על העובדות. הנשיא ניצל לרעה את כוחות למען הרווח הפוליטי האישי שלו על חשבון הביטחון הלאומי שלנו כשהשהה סיוע צבאי ופגישה בחדר הסגלגל בתמורה להכרזה על חקירת יריבו הפוליטי", אמרה יו"ר בית הנבחרים לכתבים. "בצער רב אך בביטחון וענווה, תוך נאמנות לאבות המייסדים שלנו ואהבתנו המלאה לאמריקה, ביקשתי היום מיו"ר הוועדה להתקדם עם סעיפי האישום", הוסיפה פלוסי בהתייחסה ליו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, ג'רולד נדלר.

תגיות:אוקראינה גייטדונלד טראמפהבחירות בארה"ב 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה