חדשות בארץ

מנכ"לית ועדת הבחירות: הזיופים ימשיכו להיות, מנסים לצמצמם

בעוד שתקציב ועדת הבחירות באפריל עמד על 283 מיליון שקל — בלי להביא בחשבון את מימון המפלגות או את עלות השבתון למשק, התקציב הנוכחי זינק משמעותית. עדס: "ביום חמישי כבר הועמד לרשותנו התקציב הקודם, 329 מיליון שקל, וזה מה שאפשר לנו כבר בבוקר יום חמישי להוציא חלק מההזמנות לציוד". עם זאת, לפני שבועיים היא אמרה כי "המחסנים ריקים. חשבנו לעשות קלפי שקופה למניעת זיופים, אבל זה לא יכול להתבצע"

עדס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עדס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, התייחסה היום (שני) לאתגרים העומדים לפתחה של הוועדה, חמישה ימים לאחר שפוזרה הכנסת ה-22 והוכרזו בחירות שלישיות ב-2 במרץ 2020. "אנחנו לא בבלגן ואנחנו לא מזיעים. הכול מתנהל כפי שאנחנו צופים. קצת יותר קשה, אבל עדיין עושים את זה", אמרה עדס בריאיון ל-ynet.

עם זאת, לפני כשבועיים עדס נשמעה הרבה פחות אופטימית כאשר הודיעה במסיבת עיתונאים כי הוועדה לא תוכל להיערך לבחירות בטווח קצר יותר מ"45 עד 50 יום". לדברי עדס, הוועדה "עדיין בעיצומה של העבודה על הבחירות לכנסת ה-22, ואפילו יש ספיחים של הבחירות לכנסת ה-21". היא אמרה כי בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, טרם נמצא לוועדה תקציב חדש – ואילו התקציב לבחירות הקודמות נגמר: "אם יתקיימו בחירות, מדובר בצו 8 מבחינתנו", הוסיפה, "אני לא יכולה להחתים עובדים כשאין ודאות על מועד הבחירות". עוד טענה כי "אין לנו ציוד ייחודי שנדרש לקיום בחירות", וכי "המחסנים ריקים. חשבנו לעשות קלפי שקופה למניעת זיופים, אבל זה לא יכול להתבצע. חלק מהציוד נרכש בסין, ושם הם בחופשה".

אלא שהיום אמרה עדס כי תמונת המצב בוועדה אינה גרועה כפי שהצטיירה: "קודם צריך להרים את כל המערך על מנת שניתן יהיה להתחיל לבצע את מה שנדרש בחוק". לצד זאת היא הוסיפה כי האתגר הגדול הוא לגייס את העובדים למטות הבחירות: "עדיין לא גייסנו את כל העובדים למטות. הם צריכים להשתחרר ממקומות העבודה הקבועים שלהם, אז זה ייקח עוד כמה ימים. אני מניחה שעד השבוע הבא. בינתיים הם מגיעים טיפין טיפין. השלב הבא, ברגע שהם יתמקמו, יהיה לסיים את בדיקת מקומות הקלפי ולהתחיל לגייס את 45 אלף העובדים של יום הבחירות, שחלק ניכר מהם עוברים הכשרות מאוד מעמיקות".

בעוד שתקציב ועדת הבחירות באפריל עמד על 283 מיליון שקל — בלי להביא בחשבון את מימון המפלגות או את עלות השבתון למשק, התקציב הנוכחי זינק משמעותית. בנוסף, החוק קובע כי על כל תוספת יש לקיים דיון נפרד. "ביום חמישי כבר הועמד לרשותנו התקציב הקודם, 329 מיליון שקל, וזה מה שאפשר לנו כבר בבוקר יום חמישי להוציא חלק מההזמנות לציוד ולהתחיל להתקשר בחוזים עם ספקים, שכירויות וכו'", אמרה. נכון לשעה זו, חבר ועדת קלפי מרוויח 1,575 שקל ליום הבחירות, ומזכיר ועדת קלפי מרוויח 2,200 שקל — אולם לא מדובר ביום עבודה אחד, ונוסף לזה יש גם הדרכה. בשני המקרים מנוכה מס של 25% מהשכר.

על תופעת הזיופים הנרחבת שנחשפה בבחירות באפריל, והצטמצמה בבחירות בספטמבר, הדגישה מנכ"לית הוועדה כי "לא מדובר בתופעה רחבת היקף. יש את זה, זה קיים, ואנחנו עושים את הכול על מנת לצמצם ככל האפשר את האפשרות לפגוע בטוהר הבחירות".

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתאורלי עדסבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה