חדשות בעולם

אחרי שנחל תבוסה היסטורית, קורבין מתנצל ומבטיח להתפטר מהנהגת הלייבור

ג'ונסון, שיצא לבחירות במה שהוגדר על ידי רבים כהימור, זקוק היה לרוב קטן כדי להעביר את הברקזיט בפרלמנט, ויצא נשכר כפליים כשהביא את המפלגה להישג חסר-תקדים עם רוב מוחץ של שמונים מושבים בפרלמנט. לעומת זאת, הלייבור קיבלה 203 מושבים – התוצאה הגרועה ביותר של המפלגה מאז 1935, ומה שהוביל את קורבין להבטיח במוצאי הבחירות להתפטר מתפקידו

קורבין (צילום: שאטרסטוק)קורבין (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, לקח היום (ראשון) אחריות להפסדה הצורב של מפלגתו בבחירות לפרלמנט בסוף השבוע, שהביאה אותה לשפל חסר תקדים מאז שנות ה-30. קורבין, שהתנצל על ההפסד של הלייבור בהנהגתו, התעקש להגן על הקמפיין של "תקווה ולא של פחד", חרף העובדה כי מעמד הביניים לא ראה בו מועמד ראוי להנהגת הממלכה.

בבחירות שנערכו בממלכה בסוף השבוע זכתה המפלגה השמרנית בהנהגתו של בוריס ג'ונסון ב-365 מתוך 650 המושבים בבית הנבחרים, מה שהציב את ג'ונסון כמנהיג החזק ביותר של בריטניה מאז שנותיה של אשת הברזל מרגרט תאצ'ר, שהובילה בגאון את המפלגה השמרנית עם כוח אלקטורלי רב. לעומת זאת, הלייבור קיבלה 203 מושבים – התוצאה הגרועה ביותר של המפלגה מאז 1935, ובשל כך הבטיח קורבין במוצאי הבחירות להתפטר מתפקידו. חברת הלייבור ליסה ננדי הודיעה היום ל-BBC כי היא "חושבת ברצינות" לרשת את קורבין בתפקיד על הנהגת המפלגה, בצעד שעשוי לסמן תחילתו של קרב מר בין בכירי המפלגה הליברלית.

"אני מצטער על כך שלא עמדנו במשימה ואני מקבל אחריות על כך", כתב קורבין במכתב שפורסם בעיתון "סאנדיי מירור", המזוהה עם הלייבור. קורבין, בעל עמדות פרו-פלסטיניות שהואשם באנטישמיות, עומד בהנהגת המפלגה מאז 2015. הוא האשים את כלי התקשורת במפלה ההיסטורית של מפלגתו: "כל מי שתומך בשינוי אמיתי יפגוש את מלוא כוחה של התנגדות התקשורת", אמר קורבין והדגיש: "המפלגה צריכה אסטרטגיה יציבה כדי לעמוד מול המיליארדרים היכן שניתן – ולהפוך את זה ליתרון". הוא גם הצהיר על התפטרותו מההנהגה אחרי שבמפלגה יערכו "תהליך של בדיקה עצמית", אולם חלק מחברי המפלגה כבר קראו לו לפרוש לאלתר מתפקידו.

"אני גאה בקמפיין שניהלנו. אני גאה בכך שלא משנה כמה נמוך ירדו יריבינו, סירבנו להצטרף אליהם בביוב", כתב קורבין. "ואני גאה שהמסר שלנו היה אחד של תקווה, ולא של פחד".

ההישג המיידי של השמרנים בבחירות אלה הוא קידומו של הסכם ברקזיט – רך יותר ממה שדורש הצד הניצי של המפלגה – בתוך כחודשיים בלבד, לאחר ש-4 שנים לא הצליח לצאת אל הפועל. ג'ונסון, שיצא לבחירות במה שהוגדר על ידי רבים כהימור, זקוק היה לרוב קטן כדי להעביר את הברקזיט בפרלמנט, ויצא נשכר כפליים כשהביא את המפלגה להישג חסר-תקדים עם רוב מוחץ של שמונים מושבים בפרלמנט. בסוף השבוע יצא ג'ונסון לסיבוב ניצחון במחוזות הצפונים שנכבשו. "אני רוצה שהאנשים בצפון ידעו שאנחנו במפלגה השמרנית, ואני בתוכם, מתכוונים לגמול לכם על האמון שנתתם בנו. כל מה שאעשה כראש ממשלה יהיה מוקדש לזה, ודבר ראשון, מה נעשה? ברקזיט".

תגיות:מפלגת הלייבורבריטניהג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה