חדשות בארץ

תזוזות בגוש השמאל? במחנה הדמוקרטי פועלים לאיחוד עם העבודה

חבר הכנסת יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי העריך כי הרשימה תרוץ יחדיו בבחירות במרץ באותה המתכונת, אולם הדגיש כי נחוצה גם הצטרפותה של העבודה-גשר למרוץ. גם לפיד אמר כי אם מרצ והעבודה לא יעשו בלוק טכני –  "אחת מהן תימחק, אם לא שתיהן". עם זאת, גורם במפלגת העבודה אומרים כי ממבדקים פנימיים שערכו במפלגה עלה כי שתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה ואינן נמצאות בסכנת היעלמות

ניצן הורוביץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ניצן הורוביץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברקע הקריאות לאיחוד המפלגה עם המחנה הדמוקרטי, יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, הבהיר היום (ראשון) כי מפלגתו לא תרוץ במשותף עם רשימת השמאל. "אנחנו ממשיכים לראות בני אדם לפני הכול, כמפלגה היחידה שסופרת בני אדם", נמסר מטעמו של פרץ בתגובה לדבריו הבוקר של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שהעריך כי אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה אם הן ירוצו בנפרד. "חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע. הריצה בנפרד של העבודה ומרצ מגדילה את גוש המרכז-שמאל. אפשר להגדיל את הגוש עוד, ולנצח בבחירות".

קודם לכן אמר חבר הכנסת יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי כי הרשימה תרוץ יחדיו בבחירות במרץ באותה המתכונת, אולם הדגיש כי נחוצה גם הצטרפותה של העבודה-גשר למרוץ. גולן טען בראיון לכאן ב' כי ההבדלים האידיאולוגיים בין רשימתו למפלגת העבודה-גשר "הם יחסית קטנית, בוודאי כאלה שניתנים לגישור", וכי איחוד פוטנציאלי הינו "המעשה הנכון".

לצד זאת, גולן סייג את דבריו, והבהיר כי הריצה המשותפת של שלוש המפלגות (התנועה הירוקה, מרצ וישראל דמוקרטית) טעונה אישור חברי ועידת מרצ. "זה צריך עוד לעבור בוועידת מרצ, שהיא מפלגה עם מוסדות מסודרים ותקינים", אמר. בצל האכזבה מהתוצאות האלקטורליות שהניבה רשימת השמאל מהבחירות בספטמבר, גולן הביע אופטימיות להישגים טובים יותר בבחירות הנוכחיות, וש"נתחיל את הדרך הארוכה אבל החיונית להחזרת השמאל לשלטון בישראל".

פרץפרץ

בתוך כך, עם ההכרזה על הליכה לבחירות שלישיות, פועל יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, לביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה, זאת, בניגוד לחוקת מרצ הקובעת כי יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה – לפני כל בחירות. לפי הדיווח ב'הארץ', קודמתו בראשות מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שוקלת את התמודדותה על התפקיד.

בנוסף, חברת הרשימה מטעם התנועה הירוקה, סתיו שפיר, פועלת למיזוג עם העבודה-גשר. "העתיד של המחנה כולו תלוי באחריות שתתגלה בקרב כל מפלגות הגוש", אמרה שפיר. לדבריה, "אם אחת המפלגות הקטנות תיפול, לגנץ לא תהיה אפשרות להקים ממשלה. משחקי אגו ונוסטלגיה לא יסייעו פה". עם זאת, במרצ פנימה מנסים לבטל את האיחוד עם תנועתה וישראל דמוקרטית ולרוץ בנפרד.

מוקדם יותר אמר לפיד בריאיון ל-ynet כי אם מרצ והעבודה לא יעשו בלוק טכני  "אחת מהן תימחק, אם לא שתיהן". לדבריו, "הדבר הנכון זה שהן יעשו בלוק טכני".  הוא הוסיף כי בכוונתו לפעול לחיבורים בצד השמאלי: "אני יכול להגיד מה עמדתי ולדבר איתם, אם זה נקרא לפעול לחיבורים - אז כן".

זמן קצר לאחר מכן הגיבו במפלגת העבודה לדברים ותקפו את כחול לבן: "אם כל כך חשוב לכחול לבן לעשות איחודים בגוש השמאל כדי שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, אז שיתאחדו הם בעצמם עם המחנה הדמוקרטי. אנחנו נסתדר יפה לבד". לפי הגורם, ממבדקים פנימיים שערכו במפלגה עלה כי שתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה ואינן נמצאות בסכנת היעלמות.

תגיות:מפלגת העבודההמחנה הדמוקרטיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה