חנוכה 2023

איך זה שהמתייוונים חוגגים את חנוכה?! נקודה למחשבה

היוונים רצו שעם ישראל לא ישמור תורה ומצוות. לא שבת, לא טהרת המשפחה... וכך נוהגים היום האתאיסטים. אז על מה אתם חוגגים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עם ישראל על כל גווניו, חוגג את חג החנוכה. זהו סוג של חג לאומי. דתיים וחילונים כאחד חוגגים ומדליקים נרות, אוכלים סופגניות... גם חברי האתאיסט סיפר לי שהוא מדליק חנוכייה בביתו, עם בני משפחתו.

אמרתי לו: "אתה, שכופר בתורה, המזלזל במצוות! הטוען שנס פך השמן זו המצאה אחת גדולה! שחי בסתירה מוחלטת לכל מה שהחג מסמל, האם אתה יודע על מה אתה חוגג? כנראה שלא, כי אם היית יודע, לא היית צריך לחגוג את החג הזה!". הוא כמובן לא הבין מה הקשר בין הדברים. אסביר.

המלחמה שהייתה בין היוונים ליהודים לא הייתה מלחמה רגילה. היוונים לא רצו להרוג את עם ישראל בגופם, אלא רצו "בסך הכל" להשפיע על תרבותם. צר היה ליווניים לראות עם אחד שאינו מושפע מתרבותם, ודבק בתרבותו העתיקה. הם ניסו להעביר את היהודים על דתם ואמונתם (לא לשמור שבת וכדומה), וכך הייתה התורה נתונה בסכנת קיום, חס ושלום!

בתגובה, קמה לה קבוצה של יהודים הנאמנים לשמירת התורה והמצוות, שמסרו נפשם ונלחמו ביוון - האימפריה הענקית. הם ידעו מראש כי לפי כל תחזית הגיונית, סיכוי ההצלחה שלהם שואפים לאפס. ובכל זאת, מטרתם הייתה להילחם. לא להיכנע לכל ניסיון של טשטוש זהותנו כיהודים, כי אם להמשיך לשאת בגאון ובגאווה את מורשת היהדות העתיקה.

וכיוון שמטרתם הייתה קדושה, הצליח אותם ה' יתברך. המעטים והחלשים ניצחו את הרבים והחזקים. היה זה נס עצום. הנס הגדול של חג החנוכה (מעבר לנס פך השמן), הוא ניצחון המכבים על היוונים - אלו שניסו לטשטש את זהותנו כיהודים!

ואני תוהה, מדוע האתאיסטים החוגגים את חג החנוכה, חוגגים חג המסמל בדיוק את ההיפך מאורח חייהם... היוונים רצו שעם ישראל לא ישמור תורה ומצוות. לא שבת, לא טהרת המשפחה... וכך נוהגים היום האתאיסטים, שמנסים לרמוס את כל העקרונות שאבותינו הקריבו את חייהם למענם. אז על מה אתם חוגגים? הרי אתם חיים בסתירה מוחלטת לכל מה שהחג מסמל!

איך הגענו למצב בו הם הופכים להיות מתייוונים מרצונם החופשי - שהם מאשרים תחבורה ציבורית בשבת, מצעדי תועבה, התבוללות? הם חוגגים את הניצחון של המכבים בגאווה, אבל רומסים את כל הערכים שבהם האמינו אבותינו.

אם הם חושבים שתרבות יוון עדיפה מלשמור שבת וטהרת המשפחה, אז לכבוד מה בכלל הם מדליקים נרות חנוכה?

לכן חשוב לכולנו לדעת מה באמת התרחש שם, על מה בכלל אנחנו חוגגים את חנוכה, ומהי המהות הפנימית שאותה אנו צריכים לקבל וללמוד מהימים הקדושים האלו...

תגיות:נקודה למחשבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה