חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: "אני רציתי אחדות – אתה רצית חסינות"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בקידום אינטרסיו האישיים על פני טובת המדינה: "הושטתי לך יד של פיוס, ואתה ניסית להכיש". הליכוד: "גנץ עשה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות"

גנץ, הערב (צילום: פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף הערב (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו כי הוביל לפיזור הכנסת ולבחירות חוזרות כדי לקדם את אינטרסיו האישיים ולהשיג חסינות מפני העמדה לדין. "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה, וזהו שפל ערכי ומוסרי", אמר בפתח ישיבת סיעתו בתל אביב. "אתמול היה יום, שהוא כתם בהיסטוריה הפוליטית של המדינה. זו טרגדיה פוליטית של אדם אחד שאומר לעם שלם: 'מסעי לחסינות האישית הוא המסע שלכם, וההיחלצות ממשפט היא ערך עליון'".

"הושטתי לך יד של פיוס, ואתה ניסית להכיש", פנה גנץ לנתניהו. "הסכמתי ללכת לקראתך למקומות פורצי דרך, ואתה ניסית לשים מלכודות בכל הזדמנות. לא ויתרת על הבלוק, לא על המקום הראשון ברוטציה. לא באמת הסכמת לדון איתנו בקווי היסוד. אמרתי ורציתי אחדות – אתה רצית חסינות. זה היה הדיל האמיתי ששמת על השולחן – פייק אחדות תמורת חסינות. אני וחבריי מנענו ממך מלשטות במדינה שלמה. את קסמי השווא שלך חשפנו, והם חלפו עם הרוח הרעה שהבאת. כעת אתה וסביבתך תציעו לישראל את המשך השנאה והפילוג – אנחנו נציע לישראל ריפוי והחלמה".

"עם כניסתנו למערכת בחירות נוספת, אני קורא לכל המנהיגים ישרי הדרך מימין ומשמאל: אל תפחדו, אל תשתקו, אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה", הצהיר גנץ. "את שלשלאות בלוק החסינות חייבים להתיר, ואת הפחד לעמוד מול  שחיתות יש להחליף באומץ אזרחי ומנהיגותי. כחול לבן בראשותי לא שתקה, לא שותקת ולא תשתוק. אנחנו כאן כדי להחליף את השלטון". בסיום דבריו אמר: "נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה, ולא בכדי לנהל מלחמות אישיות. גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכבדת וממלכתית. אין אפשרות אחרת מבחינתי".

בתשובה לשאלה, האם יתמוך ביוזמה שהעלה הבוקר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להעניק חנינה לנתניהו בתמורה לפרישתו מהחיים הפוליטיים, אמר גנץ: "אנחנו לא רוצים לראות ראש ממשלה נוסף נכנס אל בין כותלי בית הסוהר – זה מחזה שאף אזרח ישראלי לא היה רוצה לראות אותו. כשהדבר הזה יהיה רלוונטי, בהתאמה להמלצות שנקבל מהמערכת המשפטית, נשקול את הדברים. אם נוכל לחסוך את המראה המביש הזה – זה יהיה טוב".

בתגובה לדבריו של גנץ, נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה נתניהו הסכים לקבל כל ויתור כדי להקים ממשלת אחדות, בני גנץ עשה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות".

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה