חדשות בארץ

בהוראת נתניהו: לאחר שאסף 800 חתימות, ביטן עצר את יוזמתו לביטול הפריימריז

ביטן אמר כי למרות שהוא מכבד את בקשתו של ראש הממשלה, הוא עדיין חושש כי החלטתו של נתניהו לקידום הפריימריז תפגע בו בקרב מול סער. במטה הפריימריז של נתניהו הודיעו: "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה. נתניהו בטוח שיזכה באמונם הסוחף"

נתניהו וביטן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וביטן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה היום (חמישי) לחבר הכנסת דוד ביטן לעצור את היוזמה שקידם לביטול הפריימריז. בהודעה שנמסרה ממטה הפריימריז של נתניהו הודגש כי "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה". עוד נאמר בהודעה כי ראש הממשלה "בטוח שיזכה באמונם הסוחף" של חברי מרכז הליכוד.

זמן קצר קודם לכן הודיע ביטן כי הוא מסיר את הצעתו לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, זאת, ברקע כינוס מרכז הליכוד הערב. "‏בימים האחרונים קידמתי יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד. אני סבור כי בעת הזו יש להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. נתניהו פנה אליי בבקשה שאבטל את פנייתי וכן לקיים את הפריימריז כמתוכנן. אני מבקש להודות ל-830 חברי המרכז ולרבים אחרים שביקשו להצטרף לפנייתי וחתמו לביטול הפריימריז", אמר ביטן.

בריאיון ל-ynet סיפר ביטן כי ראש הממשלה פנה אליו לפנות בוקר, עם תום ההצבעה על פיזור הכנסת ה-22, וביקש ממנו שלא לקדם את המהלך לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, אלא להמשיך בתהליך שנקבע ל-26 בדצמבר. ביטן טען כי פעל לקידום היוזמה "כי אני רציתי". לדבריו, "אמרתי לו שאני אשקול את זה, ואקבל החלטה היום".

לדבריו, הוא עדיין חושש כי החלטתו של נתניהו לקידום הפריימריז תפגע בו. "נתניהו רוצה להביס את גדעון סער, וגדעון סער רוצה להיות ראש הממשלה. אנחנו לא צריכים להיענות לבקשות האישיות שלהם, ברור שזה גורם לנזק. שאלת הפריימריז לא תמיד חשובה, זה תלוי בעיתוי. כשמנהיג פורש עושים פריימריז – היום זה לא נותן שום דבר, שום תוצאה אצל הבוחרים. זה לא מעניין אף אחד".

אמש אמר ביטן בליכוד יבחנו את המשך עתידו הפוליטי של נתניהו בהתאם להצלחתו להרכיב ממשלה, אחרי שפעמיים הוא כשל במשימתו. "נתניהו יקבל את הצ'אנס האחרון שלו, נקודה. הוא יצטרך לעשות את העבודה שלו – ולהביא אותה", אמר בריאיון לחדשות 12. "עכשיו אנחנו מקבלים את הצ'אנס הנוסף ואנחנו צריכים לקחת אותו בשתי ידיים. אני מאמין שהוא יוציא 61 מנדטים, ואם לא – כמובן שנבחן את העניין".

לפי ביטן, "הפעם הזאת זה הצ'אנס האחרון בעצם של נתניהו, ויכול להיות שהוא כן יוכל להביא 61 מנדטים ולא צריך כבר מראש להגיד שהוא לא יוכל לעשות את זה". ביטן הדגיש כי למצביעי הליכוד "מה שחשוב זה ראש הממשלה. הוא עומד לבחירה, הוא מרכיב את הממשלה. ודאי שאם לא יקבל את המנדטים הליכוד לא יוכל להרכיב את הממשלה כמו שאנחנו רוצים, ולכן כולם מסביב זה לא קובע כלום. מה שקובע זה לגביו. ולגביו, רוב העם שקשור בנו, עזבו את הצד השמאלי של המפה, הם רואים, חושבים, שעשו לו עוול יבוא ויצביעו בשבילו". לטענתו, "יש 10 מנדטים שלא יצביעו ליכוד אם נתניהו לא יעמוד בראשות הליכוד".

הבוקר דווח כי בכיר הליכוד, השר גלעד ארדן, שוקל להביע את תמיכתו בח"כ גדעון סער המתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה. לפי הדיווח בכאן ב', השניים גם קיימו פגישה כחלק מסבב השיחות שסער מקיים עם חברי הליכוד במטרה לנסות להשיג את תמיכתם. מקורבים לסער ביקשו מארדן כי גם אם יחליט שלא לתמוך בו, לחלופין שלא ינקוט באף צד בקרב של סער מול נתניהו. סער וארדן סרבו להגיב לפרסום.

תגיות:פריימריזהליכודדוד ביטןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה