חדשות בארץ

שר המשפטים ליועמ"ש והפרקליטות: תפסיקו לפרסם הודעות בשם משרדי

זעמו של אוחנה מגיע בעקבות תגובת משרד המשפטים נגד סרטון של התנועה למשילות ודמוקרטיה, שהפיצה סרטון התוקף את התנהלות המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, ונועד למנוע מצג-שוווא בציבור כאילו ההודעות המנוגדות באופן מוצהר לעמדתו האישית של השר הוצאו על דעתו. בעקבות המכתב מסר גורם בפרקליטות כי צפוי להתקיים דיון בנושא

ניצן, מנדלבליט ואוחנה בכנס של משרד המשפטים (צילום: פלאש 90)ניצן, מנדלבליט ואוחנה בכנס של משרד המשפטים (צילום: פלאש 90)
אא

בצל המתקפות הציבוריות על מערכות המשפט ואכיפת החוק, שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר היום (חמישי) מכתב זעום למשרד היועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה – גופים הכפופים למשרד המשפטים, בדרישה כי יפסיקו להציג את הודעותיהם הרשמיות תחת החותמת של משרד המשפטים. מכתבו של אוחנה, שפורסם ב'הארץ', נועד למנוע, לדבריו, הטעיה של הציבור כאילו ההודעות המנוגדות באופן מוצהר לעמדתו האישית של השר הוצאו על דעתו.

"לא אחת יוצאות תחת ידיכם הודעות בעניינים שונים מטעם הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, שכותרתן 'דוברות משרד המשפטים' או 'משרד המשפטים'", כתב שר המשפטים, "הודעות אלה מיוחסות לעיתים בטעות על ידי רבים בציבור לחתום מטה, למרות שאינן על דעתו ולא יצאו מטעמו". בעקבות המכתב מסר גורם בפרקליטות כי צפוי להתקיים דיון בנושא.

השבוע פרסמה התנועה למשילות ודמוקרטיה סרטון הסוקר את החלטותיה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ונטען בו כי היא פעלה נגד האינטרס של נבחרי הציבור, תוך הדגשת טענת מחנה הימין על "שלטון הפקידים" שמאלץ, לטענתם, את הפוליטיקאים ליישר קו עם עמדתם. הפתרון לכך, לפי התנועה, הוא "להסדיר" את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ו"לאזן" את מערכת המשפט.

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה תקפו בחריפות את הסרטון, ובהודעה שיצאה מדוברות משרד המשפטים נאמר כי "במקום לנהל דיון ענייני על הסוגיה כבדת המשקל של מעמדו ותפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, עורכי הסרטון בחרו לתקוף באופן פרסונלי את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), עו"ד דינה זילבר, ולהציג את עבודתה באופן שקרי ונלעג, רצוף בשגיאות, שקרים וסילופים". בהודעה נאמר עוד כי מדובר ב"התקפה אישית מכוערת על בסיס סילוף מוחלט של נסיבות ושל שיקולים שנגעו לאירועים שונים המוצגים בסרטון. השתלחות שקרית מעין זו נגד עובדי ציבור ראויה לכל גינוי".

בסוף השבוע מתח המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ביקורת על נאומה של עמיתתו דינה זילבר, בו ביקשה מהאזרחים לצאת ולהגן על מערכת המשפט אל מול המתקפות הרבות שהיא חווה. לפי נזרי, זולת העובדה כי הנאום לא השיג את מטרתו, הוא גם פגע עוד יותר במאמצים להשגת המטרה. "הנאום של דינה זכה בצדק למחיאות כפיים כאן, אבל בציבורים שבהם יש לנו בעיית אמון קשה, הוא לא השיג את מטרתו ואולי להפך", אמר נזרי והוסיף: "כשאנחנו קוראים לציבור לצאת למאבק ולהתעורר, אני חושב שהנזק הכי גדול שיש לשלטון חוק הוא שיזהו את מערכת המשפט כמזוהה עם צד אחד".

נזרי הדגיש כי נאומה של עמיתתו, שנישא בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בחיפה, "היה נאום מעולה, כתוב מופלא, שניכר שנכתב מהלב", אך ציין כי הוא חש אי-נוחות מכך ש"הטון שיוצא מאתנו בנושאים הללו, שממנו משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך".

זילבר אמרה בנאומה כי "זה זמן מתנהל נגד מערכת אכיפת החוק מסע דה-לגיטימציה חסר תקדים". לטענתה, "מנטרות כגון: 'הפקידים גונבים את המדינה', 'די לשלטון היועמ"שים', 'פרקליטות רקובה', הולכות ומתפשטות וקונות אחיזה בקרב חלקים בציבור".

תגיות:משרד המשפטיםפרקליטות המדינהאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה