חדשות בארץ

יעלון: הצעת האחדות של נתניהו – "תעלול"; ביטן: "כחול לבן פרנואידים"

בכיר כחול לבן, משה יעלון, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התכוון להיכנס לממשלת אחדות, ומהלכיו נבעו מהרצון להשיג חסינות. דוד ביטן: "יש לי פסיכולוג טוב, אשלח אותו ליעלון"

יעלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יעלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה יעלון, אמר הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לקח את המדינה כבת ערובה" בשל הסתבכויותיו המשפטיות, וגרר אותה למערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה. בריאיון לתוכנית מרציאנו-סגל בגלי צה"ל, אמר יעלון כי מפלגתו עשתה "מאמץ משמעותי" כדי להקים ממשלת אחדות: "לצערי, נתקלנו בקיר אטום".

בתשובה לשאלה מדוע מפלגתו סירבה להצעת הליכוד, לפיה נתניהו יכהן חצי שנה בלבד כראש ממשלה ולאחר מכן יוחלף על ידי בני גנץ, טען יעלון כי למרות הצהרותיו נתניהו לא הסכים לקבל את מתווה הנשיא: "מה שחשוב לנתניהו היה החסינות, ולהיות ראשון ברוטציה". לדבריו, נתניהו לא התכוון בכלל להיכנס לאחדות עם כחול לבן: "לא האמנתי שזה יקרה בכלל. חשבתי שהוא רק מצפה מאיתנו שנגיד כן, כדי שנפר את הבטחת הבחירות שלנו שלא להיכנס עמו תחת כתבי אישום, ואז הוא היה בורח לבחירות ומשאיר אותנו במצב קשה – גם מפולגים, וגם לא עמדנו בהבטחת הבחירות. לשם הוא ניסה להוביל אותנו. הוא צריך 61 מנדטים בשביל החסינות. הכל היה תעלול".

בהמשך דבריו מתח יעלון ביקורת על בכירי הליכוד: "ההתנהלות של הליכוד היום מבישה, ואני מקווה שיהיה שינוי. הם מתנהגים כמו סמרטוטים. נתניהו משעבד את האינטרסים של הליכוד ושל המדינה כדי להימלט מספסל הנאשמים. המדינה הפסיקה לעניין אותו".

איש הליכוד, חבר הכנסת דוד ביטן, עלה לאחר מכן לשידור והגיב על דבריו של יעלון: "יש לי פסיכולוג טוב, אני אשלח אותו ליעלון. הם פרנואידים. הם לא עושים שום דבר, קופאים במקום. הדברים ניתנים לפתרון באמצעות חקיקה וביטחונות שיכולנו לתת להם".

"במערכת פוליטית תמיד יש חשדנות, וצריך להתגבר על זה. אחרת, לפי השיטה שלו – עד שהם לא יקבלו 61 מנדטים, לא תהיה ממשלה", הוסיף ביטן. "אני מאמין שגנץ רצה ממשלה עם נתניהו, אבל יש לו חברים במפלגה שסובלים מבעיות של פרנואידיות".

תגיות:משה יעלוןדוד ביטןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה