חדשות בארץ

נתניהו לבג"ץ: אתפטר מכל תפקידיי כשר – עד ה- 1 בינואר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי יתפטר מכל תפקידיו כשר עד ה- 1 בינואר 2020, וימשיך לכהן אך ורק כראש הממשלה. ההודעה נמסרה בתשובה לעתירה לבג"ץ, שהגישה בנושא התנועה לאיכות השלטון

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (חמישי) לבג"ץ, כי בכוונתו להתפטר מתפקידיו כשר עד ה- 1 בינואר 2020 ולמנות במקומו שרים לתפקידים השונים.

בתשובה שהגישו עורך הדין מיכאל ראבילו והיועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, לעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד נתניהו, נכתב כי "ראש הממשלה מודיע, כי יחדל לכהן כשר עד ליום 1 בינואר 2020, ולתפקיד זה ימונו שרים אחרים. ראש הממשלה ימשיך לכהן כראש ממשלת ישראל, כקבוע בחוק". בנוסף לתפקידו כראש הממשלה, נתניהו מחזיק בתיקי הבריאות, הרווחה, התפוצות והחקלאות.

בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, וביקשה ממנו להורות לנתניהו להתפטר לאלתר מתפקידו כראש הממשלה. בנוסף, נדרש נתניהו להתפטר גם מתפקידיו כשר – התפטרות שלטענת התנועה מתחייבת בהתאם לפסיקות קודמות של בג"ץ, לפיהן שר שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירה שיש עמה קלון מחויב להתפטר. 

בתגובה לעתירה, טענו עורכי הדין ראבילו והלוי כי לא חלה חובה משפטית על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר, אך הבהירו כאמור כי בכוונתו לעשות זאת עד סוף החודש. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "צר לנו שראש הממשלה בחר ביודעין להפר את הדין במשך שבועות ארוכים, והודיע על ההתפטרות רק בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישה התנועה. אנו קוראים לבית המשפט להורות לראש הממשלה להתפטר לאלתר מכל תפקידיו, גם כראש ממשלה".

תגיות:בג"ץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה