חדשות בארץ

"זה הצ’אנס האחרון של נתניהו להרכיב ממשלה"

לפי ביטן, רוב המצביעים של מחנה הימין שלא התייצבו בקלפי בבחירות באפריל, בבחירות במרץ הם ישנו את החלטתם. לטענתו, דווקא לנוכח כתבי האישום החמורים שהוגשו נגדו, נתניהו ינצח את הבחירות: "אני מזכיר – בזמנו, אריה דרעי היה לו כתב אישום. קיבל 17 מנדטים. זה לא פסול שרוב הציבור שתומך בנתניהו ובימין ילך להצביע דווקא בגלל זה"

ביטן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ביטן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע הדיונים בכנסת לקראת אישור בקריאה ראשונה של הצעות החוק לפיזור הכנסת וקיום בחירות – בפעם השלישית תוך שנה, ב-2 במרץ 2020, ח"כ דוד ביטן מהליכוד אמר הערב (רביעי) כי גורלו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו תלוי בהצלחתו להרכיב ממשלה, אחרי שפעמיים הוא כשל במשימתו. "נתניהו יקבל את הצ'אנס האחרון שלו, נקודה. הוא יצטרך לעשות את העבודה שלו – ולהביא אותה", אמר ביטן בריאיון לחדשות 12. "עכשיו אנחנו מקבלים את הצ'אנס הנוסף ואנחנו צריכים לקחת אותו בשתי ידיים. אני מאמין שהוא יוציא 61 מנדטים, ואם לא – כמובן שנבחן את העניין".

לפי ביטן, "הפעם הזאת זה הצ'אנס האחרון בעצם של נתניהו, ויכול להיות שהוא כן יוכל להביא 61 מנדטים ולא צריך כבר מראש להגיד שהוא לא יוכל לעשות את זה". ביטן הדגיש כי למצביעי הליכוד "מה שחשוב זה ראש הממשלה. הוא עומד לבחירה, הוא מרכיב את הממשלה. ודאי שאם לא יקבל את המנדטים הליכוד לא יוכל להרכיב את הממשלה כמו שאנחנו רוצים, ולכן כולם מסביב זה לא קובע כלום. מה שקובע זה לגביו. ולגביו, רוב העם שקשור בנו, עזבו את הצד השמאלי של המפה, הם רואים, חושבים, שעשו לו עוול יבוא ויצביעו בשבילו". לטענתו, "יש 10 מנדטים שלא יצביעו ליכוד אם נתניהו לא יעמוד בראשות הליכוד".

לדבריו, רוב המצביעים של מחנה הימין שלא התייצבו בקלפי בבחירות באפריל, בבחירות במרץ הם ישנו את החלטתם. לפי דיווחים שונים, בליכוד ערכו באחרונה סקרים, מהם עלה כי אם בכחול לבן יעשו קמפיין נגד החסינות של נתניהו, המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, זה יהיה אפקטיבי ויפגע קשות בליכוד. עם זאת, ביטן טען כי דווקא לאור כתבי האישום החמורים שהוגשו נגדו, נתניהו ינצח את הבחירות. "אני מזכיר – בזמנו, אריה דרעי היה לו כתב אישום. קיבל 17 מנדטים. זה לא פסול שרוב הציבור שתומך בנתניהו ובימין ילך להצביע דווקא בגלל זה", אמר.

הוא טען כי האשמה המרכזית בכישלון המגעים לממשלת אחדות שהובילה, ככל הנראה, לבחירות 2020, היא כחול לבן ולא הליכוד. "כחול לבן אומרים 'תוותר על חסינות נהיה מוכנים לדבר', הם לא אומרים שהם מוכנים כבר לסכם את כל העניינים, אז זה סתם לוותר על חסינות מבלי שיש לו משהו ממשי ביד או ממשלת אחדות, ודבר שני – זו זכות לגיטימית של כל אדם, חבר כנסת. הוא עוד לא החליט. מצד שני, וודאי שאין לו רוב. אין לו רוב בכנסת הזאת. אז למה הם דואגים?

"ללכת לבחירות – כחול לבן רצו הרבה יותר מהליכוד. בהתחלה נתניהו רצה באמת ובתמים ללכת לממשלת אחדות, עם הזמן יכול להיות שהוא אמר שהוא ילך על הצ'אנס שיוציא 61 מנדטים ... הוא ביקש חצי שנה להישאר בממשלה שהיא ממשלה בלי בחירות, על מנת להתקדם קדימה. הם לא רצו את זה. הוא ביקש גם דברים מסוימים והם לא רצו. הם רצו בחירות", הוסיף ביטן.

לפי הסקר אמש בחדשות 13, אם הבחירות היו נערכות היום, גוש המרכז-שמאל היה מזנק ל-60 מנדטים ומתקרב להכרעה, בעוד גוש הימין מתרסק ל-52 מנדטים בלבד. לעומת זאת, גוש הימין בהובלתו של בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, היה מצליח לבלום את הנסיגה כאשר הוא עומד על 55 מנדטים – בדומה למספר הנוכחי, במקביל להיחלשות משמעותית של הליכוד שמאבד מנדטים למפלגות קטנות.

תגיות:דוד ביטןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה