חדשות בארץ

ברגע האחרון: האם נתניהו יצהיר כי הוא מוותר על החסינות?

על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל את האפשרות להצהיר כי לא יבקש חסינות מהכנסת, וזאת במטרה להוכיח כי כחול לבן היא המסרבת לממשלת אחדות עם הליכוד. בליכוד הכחישו: "כחול לבן בבולמוס של ספינים"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייעץ בשעות האחרונות עם מקורביו, ובודק עמם את האפשרות להצהיר כי בכוונתו לוותר על החסינות, זאת בתמורה להסכמה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיכנס עמו לממשלת אחדות בה נתניהו יכהן ראשון ברוטציה. כך על פי דיווחים שונים, הטוענים כי הצעד נועד לגלגל את הכדור למגרשה של כחול לבן, ולהוכיח כי היא זו שמסרבת לממשלת אחדות עם הליכוד.

בתגובה לדיווחים, נמסר מהליכוד כי "כחול לבן בבולמוס של ספינים, אחרי שהכשילו בכל דרך אפשרית ממשלת אחדות ונכשלו בהקמת ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי ואיימן עודה. נותרו עוד כמה שעות. אם כחול לבן יסכימו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, ניתן להקים ממשלה מייד ולמנוע בחירות".

כזכור, גנץ קרא שלשום לנתניהו להודיע כי הוא מוותר על החסינות מפני העמדה לדין, והבהיר כי הדבר יאפשר את חידושם של המגעים להקמת ממשלת אחדות: "אם תוותר על החסינות – אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת מה הן באמת כוונותיך".

יו"ר כחול לבן חזר על דבריו גם אמש, בהודעה מצולמת שהעלה לרשת. אלא שבליכוד דחו על הסף את הדרישה. יו"ר צוות המשא ומתן של המפלגה, השר יריב לוין, אמר היום כי יש "מידה של חוצפה בכל הספין הזה". בריאיון לאיילה חסון ברדיו 103fm, הוסיף לוין: "הם אומרים לראש הממשלה: 'ותר על הזכות הבסיסית שמוקנית לך בחוק, ואולי נסכים לעשות לך טובה ולפתוח אתך במשא ומתן". לוין הוסיף, כי לפרשנות המשפטית שמציגים בכחול לבן, לפיה ללא חסינות נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, אין אחיזה במציאות: "חוק היסוד קובע במפורש, כי ראש ממשלה יכול להמשיך לכהן כל עוד אין פסק דין חלוט. כל הניסיון לעקם את חוק היסוד פסול מיסודו. הגישה הזאת של כחול לבן היא מאוד יהירה ומתנשאת".

בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, קרא לנתניהו שלא לוותר על חסינותו. "כחול לבן יודעים היטב, שוויתור על בקשת החסינות משמעו סופו של עידן נתניהו", כתב בטוויטר. "לכן, אני קורא שוב לראש הממשלה: הגש את בקשת החסינות, וכך נקבל אותך רגוע ושקט לעבודתך למען אזרחי ישראל, ונמנע מהתקשורת ומהשמאל את החגיגות על חשבוננו. אין לי ספק שאתה תוכיח את חפותך מיד בתום כהונתך בעזרת השם".

תגיות:כחול לבןחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה