חדשות בארץ

אנטישמיות בצרפת: סטודנט ישראלי דיבר בעברית – והוכה קשות

צעיר יהודי, אזרח ישראל הלומד בצרפת, הותקף ברכבת התחתית בפריז על ידי שני גברים ממוצא אפריקני, ששמעו אותו מדבר בעברית בטלפון הנייד שלו. בעקבות התקיפה, הוא איבד את הכרתו ופונה לבית חולים. ראש הממשלה נתניהו: "מבחינתנו זה אירוע לא נורמלי"

רכבת מטרו בפריז (צילום: שאטרסטוק)רכבת מטרו בפריז (צילום: שאטרסטוק)
אא

סטודנט יהודי-ישראלי בן 31 הותקף באלימות קשה, עד אובדן הכרה, ברכבת התחתית של פריז, לאחר שדיבר עם אביו בעברית בטלפון הנייד שלו. הצעיר נחבל בפניו ואפו נשבר. אמבולנס, שהוזעק למקום על ידי אחת הנוסעות, פינה אותו לבית חולים, שם תפרו הרופאים את החתכים בפניו.

לאחר שחרורו מהאשפוז, הגיש הצעיר תלונה במשטרה המקומית בסיועו של חבר הפרלמנט היהודי בצרפת, מאיר חביב. הוא סיפר, כי שני גברים ממוצא אפריקני שמעו אותו מדבר בעברית, התקרבו והחלו לצעוק עליו. אחד מהם חבט בו קשות בכל חלקי גופו. משקפיו נשברו, הוא נפל לרצפה ואיבד את הכרתו. התוקפים נמלטו מהזירה.

חבר הפרלמנט חביב כתב לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלו, כי התקרית מהווה דוגמה ל"אנטישמיות החדשה" המשתוללת בצרפת במסווה של אנטי-ישראליות: "התקיפה הזו היום אופיינית לאנטישמיות החדשה, היומיומית והאלימה ביותר הזו, המשתוללת בשכונות על רקע האסלאמיזם, שנאת ישראל ותיאוריות קונספירציה". חביב הוסיף כי שוחח עם שר הפנים, כריסטוף קסטנר, ומסר לו פרטים על האירוע החמור: "השר הבטיח לי אישית, כי יינקטו כל הצעדים כדי לתפוס את התוקפים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם יוגב, הצעיר שהוכה, שסיפר לו על התקרית החמורה. "השוטרים, אני חייב לומר, מאוד מופתעים", אמר לנתניהו. "הם לא מבינים למה ראש הממשלה ולמה חבר הפרלמנט מתקשרים אליי. מבחינתם זה אירוע נורמלי". נתניהו הגיב על כך כי "מבחינתנו זה אירוע לא נורמלי". הוא כתב לאחר מכן בטוויטר, כי ישראל תעשה הכל כדי להילחם בכל גילוי אלימות ואנטישמיות.

(סרטון: חשבון הטוויטר של נתניהו)

תגיות:צרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה