חדשות בארץ

סקר: גוש הימין בהובלת נתניהו מתרסק, גוש השמאל מתחזק דרמטית

לפי הסקר, כחול לבן שמתחזקת דרמטית ל-37 מנדטים, יכולה להרכיב ממשלה עם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, מבלי שתזדקק לקולותיה של הרשימה המשותפת. גוש שמאל בהרכבת כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גורף 55 מנדטים, בעוד שגוש הימין בהובלת הליכוד של נתניהו שמקבל 33 מנדטים, מקבל 52 מנדטים

אא

אם הבחירות היו נערכות היום, גוש המרכז-שמאל היה מזנק ל-60 מנדטים ומתקרב להכרעה, בעוד גוש הימין נחלש ל-52 מנדטים בלבד – כך עולה מסקר שערך פרופ' קמיל פוקס ושפורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. לעומת זאת, גוש הימין בהובלתו של בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, עומד על 55 מנדטים – בדומה למספר הנוכחי, במקביל להיחלשות משמעותית של הליכוד שמאבד מנדטים למפלגות קטנות.

לפי הסקר, יו"ר כחול לבן בני גנץ, שמתחזק דרמטית ל-37 מנדטים, יכול להרכיב ממשלה עם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, מבלי שיזדקק לקולותיה של הרשימה המשותפת. גוש שמאל בהרכבת כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גורף 55 מנדטים, בעוד שגוש הימין בהובלת הליכוד של בנימין נתניהו שמקבל 33 מנדטים, מקבל 52 מנדטים.

לאחריהן מובילה הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ישראל ביתנו – 8, יהדות התורה – 7, ש"ס והימין החדש – 6, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי – 5. איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה.

לעומת זאת, אם סער היה עומד בהנהגת הליכוד, תמונת הגושים, ובתוכה מפלגות הימין הקטנות שמסייעות לבלימת ההיחלשות של הגוש, משתנה דרמטית ותואם את התמונה הנוכחית – 55 לגוש הימין ו-57 לגוש השמאל. כחול לבן מתחזקת במעט ועומדת על 35 מנדטים, ואילו הליכוד נחלש משמעותית מ-33 ל-29 בלבד.

הרשימה המשותפת – 13, ישראל ביתנו – 8, יהדות התורה, ש"ס והימין החדש – 7, איחוד מפלגות הימין עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי – 5, העבודה-גשר – 4.

תגיות:סקר בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה