חדשות בארץ

גנץ בקריאה אחרונה לנתניהו: "ותר על החסינות כדי שנוכל להרכיב ממשלה"

בהודעתו המצולמת ביקש גנץ מנתניהו להיצמד להתחייבותו בסבב הבחירות הראשון, לפיה הוא אינו מתכוון לנצל את חסינותו הפרלמנטרית ויגן על חפותו בבית המשפט. נתניהו: "הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יממה לפיזורה של הכנסת ה-22, יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא הערב (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדתו לדין, "כדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה". בהודעתו המצולמת ביקש גנץ מנתניהו להיצמד להתחייבותו בסבב הבחירות הראשון, לפיה הוא אינו מתכוון לנצל את חסינותו הפרלמנטרית ויגן על חפותו בבית המשפט. "יש לך את הזכות המלאה להגן על עצמך, אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט", אמר גנץ.

נתניהו מיהר להגיב לדבריו של גנץ, ממנו ביקש "לחדול מהספינים". לפי נתניהו, לאחר "80 ימים" מהבחירות הקודמות, "הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה". מבלי להתייחס לדבריו של גנץ בנוגע לחסינות, נתניהו הוסיף כי "עדיין לא מאוחר".

בישיבת סיעת כחול לבן אתמול, מספר 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, הודיע כי אם תהיה מערכת בחירות נוספת, הוא מסיר את דרישתו לרוטציה עם גנץ. בפתח הישיבה אמר יו"ר הרשימה כי אם נתניהו יוותר על בקשת החסינות, "נהיה פרטנרים לתחילתו של שיח".

"אם יהיו בחירות, החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה", אמר לפיד. "נלך כולנו, כחול לבן גדולה, מאוחדת מאחורי בני גנץ, המועמד שלנו לראשות הממשלה". הוא הוסיף: "אני לא מרגיש שאני מוותר, אני מרגיש שיש לי זכות גדולה - להיות חלק משינוי שהמדינה הזו זקוקה לו כמו אוויר לנשימה".

קודם לכן סיפר גנץ על המשא ומתן עם הליכוד: "ישבנו עשרות שעות, נתניהו נשאר עם אותה המנטרה – בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון וגם וטו מוחלט בהתקדמות על קווי יסוד. אפס זמן על מהות... גם היום לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה. נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני הכל, לעשות מעשה. אני חוזר וקורא לראש הממשלה - אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. גררת אותנו לבחירות פעמיים בגלל החסינות. התבצרת מול קווי היסוד של הבלוק בשל החסינות".

גנץ קרא לנתניהו להתחייב שלא לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדתו לדין, בעקבות הגשת שלושה כתבי אישום נגדו: "מגיע לישראל לדעת לפני שתגרור אותה למערכת בחירות יקרה, מה כוונותיך". לדבריו, במהלך זה "נחסוך מעם ישראל בחירות, נפסיק לעסוק בעצמנו הפוליטיקאים ונתחיל לעבוד בשביל אזרחי ישראל".

תגיות:בני גנץבחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה