חדשות בארץ

תצלומי הלוויין חשפו: מנהרה סודית של איראן בגבול סוריה-עיראק

המנהרה, שאורכה 123 מטרים, רוחבה 150 ס"מ ועומקה ארבעה מטרים, נועדה להכיל אמצעי לחימה רגישים ורכיבים של מערכות נשק חדשות ארוכות-טווח, המהווים איום על מטוסי קרב, מפני מתקפות אוויריות ישראליות. היא נחפרה בבסיס "אימאם -עלי", סמוך למעבר הגבול באל-בוכמאל שעל פי פרסומים זרים, הופצץ מספר רב של פעמים בידי חיל האוויר הישראלי

המנהרה הסודית מעין הלווין (צילום: (ImageSat International (ISI)המנהרה הסודית מעין הלווין (צילום: (ImageSat International (ISI)
אא

תצלומי לוויין שפורסמו הערב (שלישי) חושפים כי כוחות משמרות המהפכה של איראן חופרים מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים ואמצעי לחימה מתקדמים, סמוך לגבול סוריה-עיראק. מהתצלומים ודוח המודיעין, שפורסמו בידי חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), עולה כי טהראן בדרך להשלמת פרויקט "הגשר הקרקעי" עד לים התיכון, במסגרתו הקימה את הבסיס הצבאי סמוך למעבר הגבול באל-בוכמאל – אזור, שעל פי פרסומים זרים, הופצץ מספר רב של פעמים בידי חיל האוויר הישראלי.

המנהרה, שאורכה 123 מטרים, רוחבה 150 ס"מ ועומקה ארבעה מטרים, נועדה להכיל אמצעי לחימה רגישים ורכיבים של מערכות נשק חדשות ארוכות-טווח, המהווים איום על מטוסי קרב, מפני מתקפות אוויריות ישראליות. היא נחפרה בבסיס "אימאם -עלי" – בסיס צבאי ענק בגבול סוריה-עיראק, אליו היא מתכננת להעביר בקרוב אלפי חיילים. לפי סוכנויות מודיעין מערביות, הבסיס ישמש כמחנה אימונים גם עבור המיליציות השיעיות הפרו-איראניות שבאזור.

על פי הדוח, בנייתה של המנהרה החלה זמן קצר לאחר תקיפה שיוחסה לצה"ל באזור, בחודש ספטמבר האחרון, ועל פי פרסומים מקומיים ישראל תקפה שם שוב בסוף השבוע האחרון. 

הדוח מציין כי בשבועות האחרונים חלה התקדמות משמעותית בבנייתה, וכבר בתחילת אוקטובר היא זוהתה בעין הלוויין. שבועות לאחר מכן הוקמה סככה מעל המנהרה להסוואתה, במקביל לתלוליות עפר גדולות סביב הקצה השני של פתחה.

תגיות:איראןסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה