חדשות בארץ

בדרך לבחירות 2020: הונחה הצעת החוק לפיזור הכנסת

עד מחר בחצות צפויה הכנסת כבר להעביר בהצלחה את הצעת החוק בשלוש קריאות אם אף ח"כ לא יצליח להרכיב ממשלה, אולם בכל מקרה הכנסת תפוזר אוטומטית בחצות. הצעת החוק קובעת כי הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ב-2 במרץ 2020

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

יממה לפקיעת המנדט: על שולחן הכנסת הונחה הערב (שלישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-22 והליכה לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. הצעת החוק קובעת כי הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ב-2 במרץ 2020 – ו' באדר התש"ף. עד מחר בחצות צפויה הכנסת כבר להעביר בהצלחה את הצעת החוק בשלוש קריאות אם אף ח"כ לא יצליח להרכיב ממשלה, אולם בכל מקרה הכנסת תפוזר אוטומטית בחצות.

לפי הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מיקי זוהר, מאיר כהן, שלמה קרעי וצבי האוזר, "ביום י"ג בכסלו התש"ף (11 בדצמבר 2019) תסתיים התקופה שנקצבה בחוק-יסוד: הממשלה לשם הרכבת ממשלה שתכהן מכוח אמון הכנסת, ותחל תקופת הבחירות לכנסת ה-23. לפי סעיף 11(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, תקופת הבחירות לכנסת נמשכת כ-90 ימים.

"בנסיבות החריגות שנוצרו, ולאחר שתי מערכות בחירות סמוכות שבהן לא כוננה ממשלה, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות חדשות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020), כך שתקופת הבחירות לכנסת ה-23  תימשך 82 ימים במקום 90 ימים".

בחודשיים וחצי האחרונים נעשו מאמצים להרכבת ממשלת אחדות במסגרת רוטציה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבין יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. עם זאת, בכל העת ריחפה מעל שיחות המשא ומתן האפשרות כי ישראל תצעד בפעם השלישית, בתוך שנה, לבחירות – מה שלא התרחש מעולם בתולדות המדינה. במשך שנה זו, שהחלה עם פיזור הכנסת ה-20 ב-24 בדצמבר 2018, שותקה המערכת הכלכלית והחקיקתית שפעלה במתכונת ממשלת מעבר, עליה חלות הגבלות משפטיות רבות.

אתמול ציין היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, כי יש להיערך לאפשרות שתכונן ברגע האחרון ממשלת אחדות. "אנו לא יכולים להיות רגועים שמא בכל זאת ביום רביעי ב-23:59 נקבל טלפון שיש ממשלת אחדות", אמר ינון, "וממשלת אחדות תחייב כנראה תיקוני חקיקה במהלך השבועיים שבהם יינתן למי שתינתן הזכות להרכיב ממשלה ואז אנו צריכים להתכונן למצב של עיגון הרוטציה בחוק היסוד, דבר שלא קיים כיום, עיגון מוסד ממלא מקום ראש הממשלה, מתווה הנבצרות של הנשיא, כל אלו מחייבים אותנו לעשות הכנות מרובות. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו כגורמי המקצוע הכמעט יחידים בשטח בזירה עצמה להגיע לדברים האלה לא מוכנים, כי הם קורים מהרגע-להרגע בהתראות קצרות ביותר".

תגיות:בחירות 2020הכנסת ה-22

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה