חדשות יהדות

תחבורה ציבורית בשבת קודש: הראשון לציון בזעקה כואבת

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בהתייחסות לתחבורה הציבורית בשבת. "אנחנו נמצאים במוסקבה או בוינה?! בארץ ישראל יש לשמור על הצביון היהודי"

  • י"ב כסלו התש"פ
הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי, הראשון לציון רבי יצחק יוסף, התייחס לחילולי השבת הכואבים שנערכים במספר ערים בישראל   , במימון הרשויות המקומיות. "הם רוצים לבטל את השבת. אנחנו נמצאים במוסקבה או בוינה?!", תהה הרב הראשי במהלך שיעורו השבועי, בבית הכנסת 'היזדים'.

"הם רצו לבטל את השבת כשעשו תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן, בתל אביב, השם ירחם, אבל עם ישראל מסר את נפשו. ראשי הערים שפורצים גדר ופוגעים ומחללים שבת, הם חוטאים ומחטיאים את הרבים.

"אנחנו נמצאים בארץ ישראל שבה צריך לשמור את הצביון היהודי", הוסיף הרב, וציין כי "גם ראשי הערים לשעבר של העיר תל אביב שהיו בעבר, הם ידעו לשמור על הצביון היהודי ברשות הרבים שלא תהיה תחבורה ציבורית".

"הייתי לפני שנים בחיפה, וכאב לי הלב לראות איך האוטובוסים נוסעים בשבת, עוצרים בתחנה, אנשים עולים ויורדים בו, ממש כמו ביום חול, זו הצורה של השבת של עם ישראל?!", תהה הרב הראשי בכאב. "לכן, תראו, אפילו היוונים כמה שהם לחמו, עם ישראל עמד".

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

 

לאחרונה נפרצו הרבה גבולות בישראל, כגון: חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת וכד'. האם יש קשר למצב הקשה במדינה מבחינה ביטחונית, חברתית וכלכלית? הרב זמיר כהן עונה:

 

תגיות:תחבורה ציבוריתהרב יצחק יוסףשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה