חדשות בארץ

דיווח: מטוסי קרב רוסיים מנעו מתקפה ישראלית בסוריה

על פי הדיווח, שמקורו ברוסיה, מטוסי קרב מדגם סוחוי-35 הוזנקו מבסיס חמימים בסוריה כדי למנוע ממטוסי חיל האוויר הישראלי לתקוף את שדה התעופה T-4 שבאזור חומס

מטוס סוחוי-35 (צילום: שאטרסטוק)מטוס סוחוי-35 (צילום: שאטרסטוק)
אא

מטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי סיכלו בשבוע שעבר מתקפה ישראלית בסוריה. כך דווח באתרי תקשורת ברוסיה ובאיראן.

על פי הידיעה, שהופיעה לראשונה שלשום (שבת) באתר רוסי העוסק בענייני תעופה, מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי-35 הוזנקו מבסיס חיל האוויר חמימים שליד לטקיה, המשמש את צבא רוסיה, כדי למנוע ממטוסי קרב של ישראל לתקוף את שדה התעופה הצבאי T-4, הממוקם מזרחית לעיר חומס. בסיס T-4 משמש, בין היתר, כוחות של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות, ומאוחסנים בו אמצעי לחימה איראניים. הבסיס הותקף לא אחת בעבר – תקיפות שיוחסו ברובן לישראל.

עוד נטען בדיווח, כי מטוסי חיל האוויר הישראלי, שהיו במרחב האווירי של סוריה, נאלצו לסגת לישראל. הידיעה נפוצה בהמשך בכלי תקשורת איראניים וערביים, אך אין לה אישור ממקורות נוספים, ובישראל לא הגיבו עליה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השניים דנו באיראן, במצב בסוריה, בצרכים הביטחוניים של ישראל ובהמשך מניעת החיכוך בין צה"ל לכוחות הצבא הרוסי.

כזכור, בחודש שעבר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר עשרות מטרות צבאיות בשטח סוריה, וזאת בתגובה לרקטות ששוגרו על ידי כוח איראני, יממה קודם לכן, לעבר רמת הגולן. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי המתקפה בוצעה בתיאום מול "מעצמות באזור", וכי היא כוונה נגד "הגורם המארח – הגורם הסורי" ונגד כוח קודס האיראני ומיליציות המזוהות איתו. "לא נשלים עם התבססות איראנית בגבול שלנו, ונעמוד כנגדה", הבהיר. הפעולה הנרחבת כללה תקיפה של סוללות נ"מ מתקדמות, מפקדות של צבא סוריה ומחסני אמל"ח, וכן מבני תשתית של הכוחות האיראניים והפרו-איראניים, ביניהם מפקדת פיקוד ושליטה של כוח קודס בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, מפקדות נוספות וגם עמדות תצפית בגולן הסורי. במהלך המתקפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים לעבר מטוסי חיל האוויר. בתגובה, הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית של צבא סוריה.

תגיות:רוסיהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה