חדשות בארץ

בליכוד אישרו את ביטול הפריימריז לרשימה; סער נאם לקול קריאות בוז

המרכז גם אישר את החלטה פורמלית על קידום חקיקתו של החוק הנורבגי לאחר הבחירות, לפיו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מכנסת ובמקומם ייכנסו מועמדים נוספים מהשורות האחוריות של הרשימה לכנסת. בכך, יוכל נתניהו להבטיח את נאמנותם של כלל חברי הכנסת ולצופף שורות מול מחנה סער שעשוי להדיח אותו בימים הקרובים אם ישיג 61 חתימות עבור מועמד מוסכם

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

חברי מרכז הליכוד התכנסו הערב (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב ואישרו את ביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. להצבעה, שהתקיימה בצל העימות המחריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכיר הליכוד גדעון סער בקרב על הנהגת המפלגה, הגיעו כמה מאות בלבד, מתוך כ-3,700 חברי המוסד העליון של הליכוד. בליכוד החליטו לאסור את כניסת התקשורת לישיבה.

במהלך הכנס אישר המרכז גם החלטה פורמלית על קידום חקיקתו של החוק הנורבגי לאחר הבחירות, לפיו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מכנסת ובמקומם ייכנסו מועמדים נוספים מהשורות האחוריות של הרשימה לכנסת. בכך, יוכל נתניהו להבטיח את נאמנותם של כלל חברי הכנסת ולצופף שורות מול מחנה סער שעשוי להדיח אותו בימים הקרובים אם ישיג 61 חתימות עבור מועמד מוסכם, נוכח חוסר הרצון של אותם חברי כנסת בהליכה לבחירות שאולי ישאירו אותם בחוץ.

סער, שהגיע מלווה בשני תומכיו – חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר, התקבל בקריאות אהדה מצד תומכיו במפלגה. אולם, בעת שניסה לנאום הוא נתקל בהפרעות חוזרות ונשנות מצד תומכי נתניהו שקראו לעברו קריאות גנאי.

"לעשות דה לגיטימציה ולהכפיש מי שמבקש להתמודד - מנוגד לאופי ולמסורת הדמוקרטית של הליכוד", אמר סער. "התמודדות דמוקרטית מחזקת את התנועה ולא מחלישה אותה. קיום ההתמודדות היא לא רק עמידה על זכותו של חבר תנועה להתמודד, היא חובה שחקוקה בחוקת הליכוד".

"לפני 20 שנה נפלה ממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו", המשיך סער. "הליכוד נערך לבחירות לכנסת ה-15. צה"ל היה אז עדיין בלבנון. שר הביטחון דאז משה ארנס שזמן קצר קודם לכן מונה על ידי נתניהו לתפקיד התמודד בפריימריז מול ראש הממשלה נתניהו. נתניהו ניצח בפריימריז, כולנו הלכנו מאוחדים לבחירות לאחר מכן. משה ארנס התמודד מול ראש הממשלה נתניהו אבל הוא לא היה חתרן. הוא לא עשה פוטש אלא קיים את המסורת הדמוקרטית של מפלגתו במלוא תפארתה".

סער הדגיש כי "גם מול מי שמכהן למעלה מ-20 שנה כיו"ר התנועה, גם מול מי שמכהן 14 שנים כראש ממשלת ישראל - זמן שיא בתולדות המדינה - מותר להתמודד". לדבריו, "נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה מתוך הבנה שנדרש שינוי, נחוץ מפנה על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר הפוליטי המתמשך, להקים ממשלה בראשות הליכוד ולאחד את העם".

תגיות:גדעון סערהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה