חדשות בארץ

לקראת פיזור הכנסת: נתניהו הכריז על עוצר יציאות כללי

בעקבות ההוראה, שלוש נסיעות מדיניות בוטלו, בהן נסיעתו של השר אופיר אקוניס להשבעתו של נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, שתתקיים ביום שלישי בצהריים. לפי גורם מדיני, בארגנטינה "זועמים" על ההחלטה שלא לשלוח נציג ישראלי לטקס. בנוסף, השרה מירי רגב, שאמורה הייתה להשתתף בכנס נגד האנטישמיות בפריז, ביטלה את הגעתה, כמו גם השר יובל שטייניץ שביטל את השתתפותו בוועידת האקלים באירופה

נתניהו בישבת הממשלה, היום (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו בישבת הממשלה, היום (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

ברקע פקיעת המנדט להרכבת הממשלה מידיה של הכנסת בעוד 3 ימים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (ראשון) בישיבת הממשלה על עוצר יציאות של כלל חברי הכנסת ושרי הממשלה. נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי כל מי שנמצא בחו"ל צריך לחזור עד הערב.

בעקבות ההוראה, שלוש נסיעות מדיניות בוטלו, בהן נסיעתו של השר אופיר אקוניס להשבעתו של נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, שתתקיים ביום שלישי בצהריים. לפי גורם מדיני, בארגנטינה "זועמים" על ההחלטה שלא לשלוח נציג ישראלי לטקס. בנוסף, השרה מירי רגב, שאמורה הייתה להשתתף בכנס נגד האנטישמיות בפריז, ביטלה את הגעתה, כמו גם השר יובל שטייניץ שביטל את השתתפותו בוועידת האקלים באירופה.

הבוקר שב נתניהו על קריאתו ליו"ר כחול לבן בני גנץ לחבור אליו לממשלת אחדות, וטען כי "השכל הישר יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה". נתניהו, שנאם בכנס מקור ראשון, המשיך להאשים את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בהכשלת המגעים, ואמר כי "זה עדיין לא מאוחר, עדיין יש זמן לעשות זאת, צריך לקרות אחת משני דברים - או שבני גנץ יגבר על הוטו של יאיר לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן".

אתמול הכריז נתניהו לראשונה על רצונו בקידום חקיקה לבחירות ישירות לראשות הממשלה. הוא טען שהוא עדיין מעוניין בממשלת אחדות, אך אם הדבר לא ייצא לפועל, "יש דבר אחד שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת - לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני". נתניהו הוסיף: "בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט, ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הודיע על תמיכת מפלגתו ביוזמה. "בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות", מסר.

בכחול לבן מיהרו לדחות את הדברים וטענו כי מדובר בספין בחירות שנועד להסיט את תשומת הלב מכך שנתניהו מעוניין בקואליציית חסינות שתמלט אותו ממשפט. "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות, ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ. שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום. מדובר בהצעה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו, הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד לגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית".

נתניהו האשים את הנהגת כחול לבן בסיכול המאמצים להקמת ממשלה. "בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך", אמר. "לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות. עדכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה"ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים בראש מעייניהם את האינטרס הלאומי, אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה".

תגיות:בנימין נתניהובחירה ישירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה