חדשות בעולם

חבל הצלה לאייתוללות: רוסיה תלווה לאיראן 5 מיליארד דולר‎

רוחאני, שהציג את היוזמה בנאומו בפרלמנט, אמר כי התכנית, אותה כינה "תקציב ההתנגדות", תבוסס על הלוואה רוסית בהיקף של 5 מיליארד דולר. התכנית של רוחאני מציבה כיעד את הגדלת שנת הכספים בכל הרבעונים למעל 20% מזו הנוכחית – להיקף של כ-40  מיליארד דולר. התכנית גם כוללת את העלאת משכורתם של עובדי מדינה ב-15%

רוחאני פוטין (צילום: שאטרסטוק)רוחאני פוטין (צילום: שאטרסטוק)
אא

בצל המשבר הכלכלי בטהראן שהוביל לגל מחאות חריג במדינה, נשיא איראן, חסן רוחאני, הכריז היום (ראשון) על תכנית הבראה כלכלית שתנסה להתגבר על הסנקציות האמריקניות ותשחרר את איראן מהתלות באוצרות הנפט שלה, נוכח האיסור האמריקני לסחור עמה. רוחאני, שהציג את היוזמה בנאומו בפרלמנט, אמר כי התכנית, אותה כינה "תקציב ההתנגדות", תבוסס על הלוואה רוסית בהיקף של 5 מיליארד דולר.

"התקציב שבנינו השנה מבוסס על התנהלות תחת לחץ וסנקציות", אמר הנשיא האיראני בנאומו. "בשנה הבאה, כמו בזו שחלפה, התקציב הוא תקציב של התנגדות ובלימת השפעתן של הסנקציות. בתקציב הזה אנו בעצם אומרים לעולם שלמרות הסנקציות, אנו ממשיכים לנהל את המדינה". התכנית של רוחאני מציבה כיעד את הגדלת שנת הכספים בכל הרבעונים למעל 20% מזו הנוכחית – להיקף של כ-40  מיליארד דולר. התכנית גם כוללת את העלאת משכורתם של עובדי מדינה ב-15%.

לפי רוחאני, ההלוואה הרוסית המתוכננת תשאיר את ארצות הברית וישראל "חסרות אונים", לאחר שייווכחו לדעת כי הסנקציות, מהן קיוו כי יביאו למיטוט שלטון האייתוללות בשל משבר את כלכלי חמור, לא יוצרות את האפקט.

ההכרזה על רפורמה כלכלית מגיעה ברקע גל ההפגנות ברפובליקה האסלאמית שהחל בנובמבר, זאת, בשל החלטת הממשל להרחיב את בעיית יוקר המחייה, כאשר האחרונה שבהן נגעה למחירי הדלק שהאמירו בעשרות אחוזים. על פי הדיווחים מחוץ לאיראן, במהלך המחאות נהרגו מאות אנשים – בהיקף שלא נמדד כמותו מאז המהפכה האסלאמית ב-1979.

בתוך כך, במרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם מסרו היום כי לפחות חמישה לוחמי מיליציות נהרגו אמש בעקבות מתקפה אווירית של מטוסים לא מזוהים על מספר יעדים איראניים ומיליציות הנתמכות על ידיה.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים אתמול על מותם של 25 מפגינים על ידי פעילי מיליציות איראניות שנשלחו לרסן את המפגינים נגד השלטון המקומי, שמוחים על התערבותה של איראן בענייניה הפנימיים של בגדד. לפי דיווח ברשת "אל ערביה", המפגינים נורו למוות בידי חברי המיליציה "עסאיב אהל אל-חק" הנתמכת על ידי איראן ואשר הוקמה על ידי קייס אל-חזאלי. הלוחמים פתחו באש חיה לעבר המפגינים הלא-חמושים וכפו עליהם להתפזר מהמקום.

תגיות:רוסיהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה