חדשות יהדות

אוניברסיטת חיפה: מלגה של 5,000 ש"ח ללימודי יהדות ב... בית הכנסת

"אין כאן ניסיון להחזיר בתשובה": תוכנית מעניינת ללימודי יהדות ב'אווירה פתוחה' מועברת מזה זמן מה בבית הכנסת הממוקם באוניברסיטת חיפה. מי עומד מאחורי היוזמה, ומה המטרה שלו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אין כאן ניסיון להחזיר בתשובה": תוכנית מעניינת ללימודי יהדות ב'אווירה פתוחה' מועברת מזה זמן מה בבית הכנסת הממוקם באוניברסיטת חיפה, ומקנה לסטודנטים המשתתפים בה - מלגת לימודים בסך 5,000 ש"ח. 

רב הקמפוס ד"ר יוסי שטמלר, מספר כי מדובר בתוכנית של פעמיים בשבוע, שכוללת לימודי עומק בנושאי יהדות כגון תנ"ך, פרשת השבוע, מחשבת ישראל, היסטוריה יהודית, חסידות ותורת הנפש. 

במסגרת התוכנית מחולקים הסטודנטים לחברתות, לומדים ומתנסים יחדיו בפעילות שמטרתה אחת היא: להכיר את היהדות מפרספקטיבה קצת שונה ממה שהם אולי מכירים מהתקשורת הכללית. 

בין היתר נהנים המשתתפים - שעוברים מיון בטרם קבלתם לתוכנית, מסיורים באתרי מורשת בירושלים, סדנאות כמו קאוצ'ינג יהודי ועוד. לדברי ד"ר שטמלר, מדובר בשיח יהודי שמתקיים באווירה פתוחה וראש פתוח, וכי "אין כאן מיסיונריות, ואין כאן ניסיון להחזיר אותם בתשובה. זה פשוט לא באג'נדה שלנו. כשהם נכנסים הם חושבים שיגידו להם שצריך לאכול כשר, לשמור שבת או להניח תפילין אבל אנחנו לא מתקרבים לאמירות האלה. אנחנו רוצים שאנשים קצת יכירו את ההיסטוריה של העם היהודי, את הרעיונות שבפילוסופיה היהודית, את התנ"ך, את מדרשי חז"ל ואת ארון הספרים היהודי".

תגיות:מלגהאוניברסיטת חיפהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה