חדשות בריאות

לראשונה בארץ: צנתור לב באמצעות גלי קול

במרכז הרפואי שערי צדק בוצע בהצלחה צנתור לב באמצעות גלי קול – הליך ראשוני מסוגו בארץ, שנועד לטפל במקרים מורכבים של הצטברות אבנית קשה בעורקי הלב. ההליך החדש נותן מענה למקרים מורכבים, בהם אופציית הטיפול היחידה עד כה הייתה לבצע ניתוח מעקפים מורכב

  • י' כסלו התש"פ
אא

במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים בוצע הבוקר (ראשון) בהצלחה צנתור לב באמצעות גלי קול – הליך שנועד לטפל במקרים מורכבים של הצטברות אבנית קשה בעורקי הלב.

את הצנתור, שנערך בישראל בפעם הראשונה, ביצע מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור, באמצעות מכשור מיוחד של חברת SHOCKWAVE. את הטיפול עברה מטופלת בת 66, שסבלה מהצטברות סידן, ולאחר שצנתור שבוצע בעבר לא הצליח לטפל בבעיה.

בשערי צדק מסבירים, כי במסגרת הצנתור עם מכשיר ה- SHOCKWAVE, ממקמים בלון זעיר המלא בנוזל ובכדוריות זעירות בנקודה בה יש הצטברות של אבנית בתוך העורק. לאחר מיקום הבלון, מופעלים גלי קול היוצרים תנועה מהירה של הכדוריות, שבאמצעותה נוצרים סדקים באבנית בתוך העורק. סדקים אלו מאפשרים הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו מקום, מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק.

עד כה, במקרים מורכבים של הצטברות אבנים בעורקי הלב, לא ניתן היה לבצע צנתורים, מכיוון שכל התערבות הייתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך, חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה.

לאחר ביצוע ההליך, אמר ד"ר אלמגור: "יחידת הצנתורים בשערי צדק היא מהחלוצות בארץ לאורך שנים בהכנסת שיטות טיפול מתקדמות. שיטת הצנתור החדשה שביצענו היום בשערי צדק היא בשורה משמעותית למטופלים רבים, שעד כה נאלצו לעבור טיפולים וניתוחים מורכבים. השימוש בטכנולוגיה החדשה הוא נדבך נוסף במגוון הטיפולים המתקדמים במערך הלב בשערי צדק".

מנהל מערך הלב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון, הוסיף: "מערך הלב הרחב בשערי צדק הוא מהיחידים בארץ, בהם ניתן מענה מקיף לכל מחלות הלב ברמה הגבוהה ביותר, ובאמצעות הטכנולוגיות החדישות ביותר המאפשרות מתן מענה גם למקרים המורכבים ביותר באחוזי הצלחה גבוהים".

(סרטון: דוברות שערי צדק)

תגיות:שערי צדקצנתור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה