חדשות בארץ

שר הביטחון לאיראן: "אם לא תצאו מסוריה – היא תהפוך לווייטנאם שלכם"

שר הביטחון נפתלי בנט הזהיר את איראן, כי אם תמשיך בניסיונות ההתבססות שלה בסוריה, היא תדמם בה: "אנחנו נפעל ללא לאות עד שתוציאו את כוחות התוקפנות מסוריה". ביחס למתיחות מול עזה: "צריכים לשנות את המשוואה, שאויבינו יבינו – לא יורים יותר על יהודים". בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, דרש פורום ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות מנתניהו וגנץ להקים ממשלת חירום לאומית: "אל תהפכו את חיינו להפקר"

בנט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט שיגר היום (ראשון) מסר של אזהרה לאיראן, ואמר כי היא חייבת להוציא את כוחותיה מסוריה – אחרת זו תהפוך ל"וייטנאם" שלה.

"איראן מנסה לבסס טבעת אש סביב לארצנו", אמר בנט בנאום בוועידת מקור ראשון הנערכת בירושלים. "אנחנו צריכים לעבור מבלימה להתקפה. אם נהיה נחושים, נוכל להוציא את כוחות התוקפנות של אירן מסוריה".

"אין להם מה לחפש על גבולות מדינת ישראל. אנחנו אומרים לאיראן: סוריה תהפוך לווייטנאם שלכם. אם לא תצאו מסוריה, אתם תתבוססו ואתם תדממו, ואנחנו נפעל ללא לאות עד שתוציאו את כוחות התוקפנות מסוריה", הוסיף שר הביטחון.

בהתייחסו למתיחות המתמשכת בדרום מול רצועת עזה, הבהיר בנט: "אין לנו שום דבר נגד אזרחי עזה שרוצים לחיות. אבל מכיוון שאנחנו רואים שבצד השני מתמידים באותם טפטופים, אנחנו צריכים להביא למצב חדש, שאויבינו יבינו דבר אחד פשוט – לא יורים על מדינת ישראל, ומי שיורה על מדינת ישראל – משלם מחיר. היום, לצערי, מזה עשרות שנים הרגלנו את אויבינו שיש משוואות וזה בסדר. אנחנו צריכים לשנות את המשוואה. זה לוקח זמן, אבל שאויבינו יבינו – לא יורים יותר על יהודים".

באשר לגזרת יהודה ושומרון, קרא שר הביטחון להיאבק מול הפלסטינים על שטחי C: "לצערי, מאז 1981 אף ממשלה לא החילה ריבונות על סנטימטר מאדמת ארץ ישראל. גם פה צריך לעבור מבלימה להכרעה. יש היום מערכה על שטחי C, אבל היא הייתה בנוכחות צד אחד – הפלסטינים. הם תכננו והם בנו. היום אנחנו אומרים: אנחנו עולים לזירה, אנחנו נילחם על שטחי C. אחרי עשרות שנים שלא בנו בית אחד בחברון, אמרתי לגופי הביטחון שהמדיניות שלנו היא בנייה בחברון, ביהודה ושומרון ובארץ ישראל – וביצענו".

בכל הנוגע לפלונטר הפוליטית, פנה בנט בקריאה ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ולראשי כחול לבן למנוע הליכה לבחירות נוספות: "שנת 2020 היא שנה עם איומים גדולים, אבל גם הזדמנויות גדולות. אסור לנו ללכת לבחירות, שיביאו אותנו להחמצת שנת ההזדמנות 2020. מפה אני קורא לאנשי הקוקפיט: אל תובילו את המטוס הזה, שנקרא מדינת ישראל, להתרסקות. אני קורא לבני גנץ, גבי אשכנזי, משה יעלון ויאיר לפיד – עזבו את הכל, אין לנו מדינה אחרת. בואו היום לנתניהו, שבו עד שיוצא עשן לבן".

בתוך כך, בעקבות ירי הרקטות אמש מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, פרסם ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות קריאה להקמת ממשלת חירום לאומית: "שוב מדינת ישראל מפגינה חוסר מוסריות כלפי אזרחיה, כשתחת מדיניות ההכלה הכושלת 80 אלף אזרחי מדינת ישראל הלכו לישון אמש בפחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ – אנו דורשים מכם לשים את בטחון אזרחי מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות. הניחו למשחק הכיסאות והקימו ממשלת חירום לאומית, אל תהפכו את חיינו להפקר! אנו דורשים שתגיעו עוד היום להיפגש איתנו, ראשי הרשויות בעוטף עזה ושדרות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הוסיף וקרא לנתניהו, גנץ ושאר ראשי המפלגות להתעורר. "רק מבצע נרחב בעזה יביא את השקט והביטחון לשדרות והעוטף", כתב בטוויטר. "תתעשתו, תתאחדו ותקימו ממשלת חירום! חייהם של 80 אלף תושבים שווים את המאמץ הזה מצדכם!".

תגיות:איראןנפתלי בנטסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה